PDA

Pogledajte punu verziju : ABS – sistem koji život znači!



Soldier
13-10-2007, 07:22 PM
2431225
ABS je skraćenica za Anti-lock Braking System, što u prevodu znači – sistem protiv blokiranja kočnica. Mnogi misle da ABS dodatno koči, te na taj način skraćuje zaustavni put, međutim greše. Zapravo radi se o elektronskom sistemu koji uz pomoć senzora pomno prati šta se dešava sa kontaktom pneumatik – podloga i shodno tome da li dolazi do pojave uslova za blokiranje kočnica, kontroliše i upravlja njihovim radom i ponašanjem.

Zašto je bitno da ne dođe do blokade točkova prilikom kočenja, odnosno dok vozilo ima tendenciju nastavljanja kretanja usljed inercije? Mijenjanje pravca kretanja vozila je moguće samo dok se upravljački točkovi okreću. Ako su točkovi blokirani okretanje volana je bez rezultata, i vozač gubi kontrolu nad vozilom. Dakle, konačni cilj je zadržavanje željenog pravca kretanja prilikom kočenja i bezbijedno zaustavljanje vozila.

KAKO RADI???

2431224
Anti-lock Braking System se sastoji od hidrauličkog modulatora (regulacionog ventila) sa upravljačkom elektronikom (centralnom jedinicom) i senzora na točkovima. Funkcioniše tako što senzori na točkovima konstantno prikupljaju informacije o jačini kočenja, odnosno bilježe ugaone brzine okretanja točkova. Kada je kočenje toliko intenzivno da može doći do blokiranja točka, procesor u centralnoj elektronskoj jedinici šalje informaciju hidrauličkom sistemu koji otvara elektromagnetne ventile. Ovim se smanjuje pritisak ulja u hidrauličkom sistemu, a sami tim i sila na kočnim oblogama. Čim dođe do ponovnog okretanja točka, senzor šalje tu informaciju procesoru, koji hidrauličkom sistemu šalje povratnu informaciju da zatvori elektromagnetne ventile i time ponovo maksimalno obnovi silu kočenja, sve dok ne dođe do ponovnog blokiranja točka.

Sistemi su prilagođeni da što više puta u jedinici vremena ponavljaju operaciju mijenjanja pritiska u kočnom vodu kako bi točak tokom jednog punog kruga okretanja nekoliko puta bio blokiran i odblokiran. Rad sistema se manifestuje kao pulsiranje pedale kočnice što bi trebalo svi vozači da znaju kako se u kritičnom trenutku ne bi zbunili, i eventualno popustili pritisak na pedalu.

Dakle, u kritičnim situacijama treba pritisnuti pedalu svom silom, a za ostalo će se pobrinuti elektronika.I naravno, motati volan u cilju izbjegavanja prepreka!

Nedavno uvedeni novi sistemi ABS-a u prestižna vozila eliminišu pulsiranje pedale kočnice, ali je za sada takav broj automobila mali.
U prevodu, ABS se aktivira u posljednjem trenutku pred proklizavanje, tako da nema potrebe za doziranim kočenjem, što najviše pomaže mladim vozačima. Nedovoljno iskusni vozači danas uz pomoć ABS-a mogu da koče izuzetno oštro, a da im pri tome bezbjednost vožnje nije ugrožena kao što je to slučaj sa vozilima bez ABS-a. Na klizavoj podlozi, kiši, snjegu i ledu, ABS je od neprocenjive pomoći, jer se i iskusnim vozačima dešava da automobil proklizava. Koliko to može biti opasno, o tome je opširno pisati.

evo naveo sam nesto u vezi ABS-a,i nadam se da vecinom svi znate o cemu je rijec..e sad pitanje:"Kakvo ste vi imali iskustvo sa ABS-om"...

san
13-10-2007, 09:57 PM
što se tiče skretanja tj. korištenja abs-a u okukama ok mislim dobra stvar medjutim ja sam imao loše iskustvo. na pravcu pri večoj brzini sam morao naglo stati crveno znači mokar asvalt kočenje max. proklizao abs djeluje popušta kočenje odbija papučicu kočnice (što me totalno sjebalo jer odbija pa vraća drugim riječima serija udaraca tj. odbijanja). ja jače pritiščem kočnicu medjutim ništa i psujem i jebem abs i majku. sreća niko nije prelazio inače bi udario 100%. stao sam neki 10 metara poslije semafora. lijepo je bez abs-a kad prokližem znam kolko ću proklizati i kad prokližem znam da moram pustiti kočnicu da bi skrenuo gdje želim. prema tome abs je sranje za pokupiti tj. ubiti nekog pješaka.

Ninja
13-10-2007, 10:19 PM
Griješiš. ABS ti omogućuje da ne moraš misliti gdje je granica proklizavanja. Tvoj je problem što si se uspaničio kad si osjetio da kočnica propada.

san
13-10-2007, 10:39 PM
kočnica ne propada nego odbija tj. vraća se i ne buraz ja sam se uspaničio što je abs prestao da koči. vozio sam i slabija i jača auta sa abs čak sam i testirao npr. 407 jako dobro auto abs je malo blaži kad odbija medjutim efekat je isti kad baš moraš stati naglo i kad prokliže opet moraš pustiti kočnicu pa ponovo da bi stao inače odbija i ne koči dok je kod renault-a najgora odbija strahovito do te mjere da je ni manje ni više nego užasno kod vw je srednja žalost. ovo je moje mišljenje ja ne volim abs ti ne moraš voljeti moje mišljenje ;)

Soldier
14-10-2007, 09:36 AM
za sve postoji prvi put,pa tako i za ABS.. imeni se par puta upalio i na otvorenoj cesti,tacnije na autoputu..i jako je zahvalan,jer pri nekoj prosjecnoj brzini od nekih 100-120 km/h kad vidis onog debila sa yugom da vozi nekih 50km/h a priblizavas mu se tako brzo..onda stvarno uspije te zakociti..tacnije da serija udaraca u papucicu kocnice te nekad cini sretnim a nekad baksuzom...:smoker:

nodimj
14-10-2007, 10:17 AM
Super sistem, nema se šta drugo reći, jer sam vidio razliku između vozila koje ima i vozila koje nema ABS. Najbolje se to osjeti kod preticanja auta, pa kada treba da se uključiš u kolonu. I dobar je kod uslova kiše i snijega. Jednostavno rečeno SUPER stvar.

Morales
14-10-2007, 01:33 PM
ABS mi je pomogao u par situacija i dokazao se veoma dobro. Većinom su to slučajevi po mokrom ili vlažnom putu kad često ne držimo rastojanje i slično.
Većinom kod auta sa ABS-om kočnice imaju tri kočiona sistema. Kada moraš baš naglo zakočit, kočnica 'propada' i ide na drugi kočioni sistem , odnosno treći.
No uz ABS teba imat mozga u glavi i pismeno vozit, ABS je samo dodatna oprema koja ide uz savjesnog vozača.

daco103
14-10-2007, 04:02 PM
pri nekoj prosjecnoj brzini od nekih 100-120 km/h kad vidis onog debila sa yugom da vozi nekih 50km/h a priblizavas mu se tako brzo..onda stvarno uspije te zakociti

ako imas dobre gume takva kocenja nisu problem imao ili ne imao ABS, problem je od 50/h zaustaviti se do mirovanja na mokrom, a prije prepreke...

Soldier
17-10-2007, 09:15 AM
najveca greska je sad sto se te stvari pomocne tipa abs-a,airbegova..ustvari nepale kad je najvse potrebno..jedno je sigurno,a to je kako napreduje ova tehnologija da je to sve gore i gore..tolika elektronika u autima,od toga te moze samo glava zaboliti i nista vise...nazalost ali tako je..:whyyou:

Nermin & Lejla
17-10-2007, 01:43 PM
Puno je falš robe danas..
Ne spasi tebe niko ako ti ideš 200Km/h i zabiješ se u betonski stub prečnika 1 metar

HPnx9420
17-10-2007, 08:55 PM
Puno je falš robe danas..
Ne spasi tebe niko ako ti ideš 200Km/h i zabiješ se u betonski stub prečnika 1 metar

potpisujem, lično doživio, samo srećom nije bio betonski stub nego nešto mekše.
Elektronika pomaže ali ne onoliko koliko očekujemo od nje. ABS, ESP, ASR itd. imaju svoju ograničenu funkciju, ali na kraju se sve svodi na način vožnje i brzinu kojom vozač vozi.:wackyjump

zippoo
18-10-2007, 12:04 AM
pamet u glavu kad sjedas za volan i sporije vozi i koci na vrijeme
ja kad vozim cim vidim da onaj ispred mene koci na udaljenosti od 10 m i ja odma kocim i tako stalno
jer jednom mal nisam imao sudar radi malog razmaka i odtad drzim odstojanje i kocim odma
zassad fala bogu nisam imao nikakvih udesa,izlijetanja,odstete auta i slicno

HPnx9420
18-10-2007, 12:22 AM
pamet u glavu kad sjedas za volan i sporije vozi i koci na vrijeme
ja kad vozim cim vidim da onaj ispred mene koci na udaljenosti od 10 m i ja odma kocim i tako stalno
jer jednom mal nisam imao sudar radi malog razmaka i odtad drzim odstojanje i kocim odma
zassad fala bogu nisam imao nikakvih udesa,izlijetanja,odstete auta i slicno

Prošle godine ja kupio nove gume, auto ima ABS, ESP, svašta, i ja krenuo na skijanje, pretičem ja sve aute redom, i policijskog đipa između ostalog itd. i na pola puta sletim sa ceste u neki jarak i zabijem se da se ne mogu iskopati više. Ona auta što sam pretekao prolaze pored mene, neki ljudi se smiju, drugi se krste itd. Zaustavlja se onaj policijski đip što sam ga pretekao i izvuče me iz tog jarka, nije autu ništa bilo, zabio se samo u snjeg, nisu mi ni kaznu napisali samo mi rekli, momak polako do staze te više mi izvlačit nećemo, pa ako se zabiješ vadi se sam!. I ja polako dalje u drugoj.

zippoo
18-10-2007, 12:39 AM
Prošle godine ja kupio nove gume, auto ima ABS, ESP, svašta, i ja krenuo na skijanje, pretičem ja sve aute redom, i policijskog đipa između ostalog itd. i na pola puta sletim sa ceste u neki jarak i zabijem se da se ne mogu iskopati više. Ona auta što sam pretekao prolaze pored mene, neki ljudi se smiju, drugi se krste itd. Zaustavlja se onaj policijski đip što sam ga pretekao i izvuče me iz tog jarka, nije autu ništa bilo, zabio se samo u snjeg, nisu mi ni kaznu napisali samo mi rekli, momak polako do staze te više mi izvlačit nećemo, pa ako se zabiješ vadi se sam!. I ja polako dalje u drugoj.

hehe komicna situacija ali je mogla biti i tragicna
haj na greskama se uci
valjda sad vozis normalno

HPnx9420
18-10-2007, 12:47 AM
hehe komicna situacija ali je mogla biti i tragicna
haj na greskama se uci
valjda sad vozis normalno

Problem je u tome što nisam još:eh:, ali poslije zadnjeg incidenta opisanog u prvom postu:scared:whacked: sam se drastično popravio. Ko bubica:eek:, samo da potraje.:wackyjump

eXmAn
18-10-2007, 01:04 AM
ABS je dobar za vozače k'o ja što puno gledaju sa strane, u radio, mobitel. Valjao mi je nekoliko puta. I naravno, uvijek hladnokrvno, bez panike, zakočim kako valja.

Soldier
18-10-2007, 09:47 AM
kako god..zna pomoci u teskim situacijama..a sad brzina..pa nije djaba ona recenica koja se stalno koristi :"Brzina ubija":car3: