PDA

Pogledajte punu verziju : Moja pitanja vezana za Islam!



SpiritWalker
04-02-2009, 10:15 PM
Evo ja imam neka pitanja, ako neko ima da odgovori, ako neko zna...

Moja 2 pitanja:
-Da li sam ja pogrešno čula ili je Kur`anom zabranjeno pokrivanje žene, pa ponovno otkrivanje (npr. malo "otkrivena, malo pokrivena" znate šta hoću reći?)?

-Još jedno...Kur`an smije se dotaći jedino kad imamo abdest, ali šta je sa onim koji nisu Muslimani, a i dalje su žele da prouče Kur`an itd. ?

Nadam se da ćete mi odgovorit.

Pozz. ;)

biba
04-02-2009, 11:18 PM
Evo ja imam neka pitanja, ako neko ima da odgovori, ako neko zna...
Moja 2 pitanja:
-Da li sam ja pogrešno čula ili je Kur`anom zabranjeno pokrivanje žene, pa ponovno otkrivanje (npr. malo "otkrivena, malo pokrivena" znate šta hoću reći?)?
-Još jedno...Kur`an smije se dotaći jedino kad imamo abdest, ali šta je sa onim koji nisu Muslimani, a i dalje su žele da prouče Kur`an itd. ?

Nadam se da ćete mi odgovorit.

Pozz. ;)

Za prvo pogresno si cula,zeni koja je dostigla punoljetnost (u Islamu) postaje obaveza da se pokrije ako je u prisustvu neko za koga se moze udati a moze se otkriti onima koji to nisu (zene i trac partija i sl :hihi: salim se ba) u suprotnom ima tezak grijeh posto je pokrivanje zena farz obaveza.Ali normalno zena ne mora biti pokrivena kuci kad su njeni tu i sl na sjelima gdje su zene i to da ne nabrajam.A Allah najbolje zna.
Za drugo pitanje evo fetve od Sukri Ramica

Pitanje :Jedna moja poznanica nemuslimanka me zamolila da joj dam Kur’an.Mogu li ja to uraditi?

Odgovor:
U odgovoru na pitanje da li djeca koja uce Kur’an moraju biti pod abdestom,vidjeli smo da punoljetan musliman ili muslimanka ne smiju dodoirivati listove mushafa bez abdesta.Iz ovog propisa mozemo zakljuciti da je nemuslimanu takodjer zabranjeno dodirivati listove mushafa s obzirom da on nemoze uzeti abdest,jer je za ispravnost abdesta potrebno prije svega biti musliman.Nadalje Allahova Knjiga zahtjeva posebno postovanje a za onog ko u nju ne vjeruje malo je vjerovatno da ce joj to postovanje I ukazati.Koristim ovu priliku da naglasim da muslimani ocekuju od nemuslimana da ne skrnave njihove svetinje.Skrnavljenje ove ili neke druge svetinje moze proizvesti teske posljedice.Duznost muslimana predstavnika u vlasti je da se bore za zakonsku zastitu muslimanskih svetinja.U isto vrijeme od svih muslimana se ocekuje da u granicama svojih mogucnosti izvrse emanet koji nose na svojim plecima I pomognu nemuslimanima da upoznaju Islam I njegove vrednote .Preporucujem nasoj sestri da svojoj poznanici pokloni prevod Kur’ana te druge knjige koje govore o Islamu na naucno utemeljenim osnovama.Preporucam joj takodjer da joj licnim primjerom kroz Islamski moral I etiku pokaze ljepote Islama.Na kraju zelim jos jedanput naglasiti da nemuslimani u skladu sa Islamskim ucenjem ne mogu uzimati u svoje ruke mushaf a mogu ukoliko imaju lijepe namjere uzimati prijevod Kur’ana I ostale knjige koje govore o Islamu a u kojima se nalaze Kur’anski ajeti.

Mentalna Higijena
04-02-2009, 11:51 PM
Pitanje: Da li je dozvoljeno pokloniti Kur'an nemuslimanu?

Odgovor: Hvala Allahu i neka je mir i spas na posljednjeg poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. Prenosi Abdullah ibn Omer, radijallahu anhuma, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio nošenje Kur'ana na neprijateljsku teritoriju (Buharija i Muslim). Razlog ove zabrane je preventivna zaštita Kur'ana od bilo kojeg oblika omalovažavanja i obezvređivanja kojem bi mogao biti izložen ako dospije u neprijateljske ruke. Ista ili jača pretpostavka postoji u slučaju poklanjanja Kur'ana nemuslimanu, i stoga se može reći da je ono obuhvaćeno spomenutom zabranom.

Međutim u situaciji kada postoje jasne naznake da bi osoba kojoj želimo pokloniti Kur'an mogla prihvatiti islam ili razmišlja o prihvatanju islama, takvoj osobi dozvoljeno je na određeni period posuditi Kur'an, a još je bolje u tu svrhu dati Kur'an s prijevodom ili prevedenim komentarom. Ako takvo nešto nije moguće, dozvoljeno je pod spomenutim uvjetima i na određeni vremenski period posuditi Kur'an, poslije kojeg će on biti vraćen svom vlasniku.

Prof. dr. Halid el-Mušejkih
(Izvor. almoslim.net)
Preveo i prilagodio: Mr. Semir Imamović

southern
05-02-2009, 12:34 PM
Sta je sa snovima u kojima nam neo(ili nesto)pokusava nesto reci,i pri tom se ispostavi da smo ih mozda trebali saslusati?

biba
05-02-2009, 02:59 PM
Sta je sa snovima u kojima nam neo(ili nesto)pokusava nesto reci,i pri tom se ispostavi da smo ih mozda trebali saslusati?

Ebu Hurejre os Poslanika s.a.v.s. prenosi:"Snova ima 3 vrste;snovi koji su istina,snovi u kojim osoba sanja obicno ono o cemu obicno razmislja,
i snovi kojima sejtan zeli da zastrasi i rastuzi nekoga.Ko usnije nesto sto mu nije drago neka ustane i klanja (dva rekeata)."Vjerovjesnik s.a.v.s. bi govorio:"Volim kad usnijem vezanje a ne volim kad usnijem okove;vezanje simbolizira cvrstinu u vjeri."I ovo bi govorio:"Ko me (u snu) vidi ja sam taj,jer se sejtan nemoze preobraziti u moj lik(1)."Takodjer je govorio:"San pricaj samo ucenom i onome ko ce ti savjet dati."
Tirmizi
(1)Sejtan se nemoze preobraziti u Poslanikov s.a.v.s. lik a moze u neki drugi lik i slagati da je to Poslanik s.a.v.s.

Kod Muslima od Ebu hurejre se navodi hadis:"Ako neko od vas usnije nesto sto mu nije drago neka ustane i klanja dva rekeata i neka takav san ne prica nikome".

O onom koji izmislja snove

Od Ibn Abbasa se prenosi da je Vjerovjesnik s.a.v.s. rekao:"Ko bude izmisljao snove bice zaduzen na Sudnjm danu da spoji dva zrna jecma a nece ih moci spojiti".
HADIS BLJEZE SVI OSIM MUSLIMA U KUTUBU SITTE

champion0
05-02-2009, 03:05 PM
Od Ibn Abbasa se prenosi da je Vjerovjesnik s.a.v.s. rekao:"Ko bude izmisljao snove bice zaduzen na Sudnjm danu da spoji dva zrna jecma a nece ih moci spojiti".
HADIS BLJEZE SVI OSIM MUSLIMA U KUTUBU SITTE

Kako se misli "Izmislja" snove. Jel kad ja kazem da sam sanjao nesto a nisam ili nesto drugo ?:angry2:

biba
05-02-2009, 03:06 PM
kako se misli "izmislja" snove. jel kad ja kazem da sam sanjao nesto a nisam ili nesto drugo ?:angry2:

Ovo je vjerovatnije posto neko zna izmisljat snove a posebno da je sanjao Poslanika s.a.v.s.

mostary
06-02-2009, 11:26 PM
Kako se misli "Izmislja" snove. Jel kad ja kazem da sam sanjao nesto a nisam ili nesto drugo ?:angry2:

jeste brate, ako kazes sanjao sam to i to, a siguran si da nisi, ali izmisljas, prosirivas, uljepsavas ili dodajes - to je vrlo opasno

Ako sanjas nesto lijepo - mozes ispricati dragoj i povjerljivoj osobi, a ruzne snove ne pricaj nikome i trazi od Allaha zastitu od njih jer su od sejtana, a Allah najbolje zna

SpiritWalker
08-02-2009, 09:11 PM
Evo sad pročitah da je Muslimanima dozvoljeno da žene Kršćanke/Jevrejke. Zašto nije dozvoljeno Muslimankama da se udaju za Kršćana/Jevreja? Može neko detaljnije objašnjenje?

Lorelai
08-02-2009, 09:23 PM
Zar nije tako da djeca uzmu ocevu vjeru, tako da ako musliman ozeni krscanku/jevrejku ona ostaje u svojoj vjeri a djeca su muslimani. Ako muslimanka ide u brak sa krscanom/jevrejom djeca uzmu ocevu vjeru koja nije Islam. Ili nije tako?

biba
08-02-2009, 09:32 PM
http://i43.tinypic.com/2v2t98n.jpg

Ad infinitum
08-02-2009, 09:40 PM
Evo sad pročitah da je Muslimanima dozvoljeno da žene Kršćanke/Jevrejke. Zašto nije dozvoljeno Muslimankama da se udaju za Kršćana/Jevreja? Može neko detaljnije objašnjenje?
To nije istina,stupaju u brak,ako će žena ili muškarac(zavisi ko je od njih dvoje kršaninin ili jevrej) preći na Islam..

Zar nije tako da djeca uzmu ocevu vjeru, tako da ako musliman ozeni krscanku/jevrejku ona ostaje u svojoj vjeri a djeca su muslimani. Ako muslimanka ide u brak sa krscanom/jevrejom djeca uzmu ocevu vjeru koja nije Islam. Ili nije tako?

Već sam gore objasnila,da je po Islamu dozvoljen brak između različitih vjera,ali onaj ko nije Musliman bi trebao preći na vjeru Islam .. :) Ako zeli,naravno..ali nije duzan ..

SpiritWalker
08-02-2009, 09:46 PM
http://i43.tinypic.com/2v2t98n.jpg

A u slučaju da se muškarac (Hrišćanin/Jevrej) obveže da će djeca biti Muslimani, i da će poštovati njenu vjeroispovjest ( Islam ) i da je neće omalovažavati po tom pitanju?

biba
08-02-2009, 09:50 PM
Neznam to je pitanje za fetava emina,izvoli mail pa pitaj enesljevakovic@yahoo.com :wave:

Lorelai
08-02-2009, 10:13 PM
To nije istina,stupaju u brak,ako će žena ili muškarac(zavisi ko je od njih dvoje kršaninin ili jevrej) preći na Islam..

Zena, ako je monoteistkinja, ne treba preci na Islam, da bude u braku sa muslimanom. Njihova djeca su muslimani.

Setra
08-02-2009, 11:12 PM
Molim par pojašnjenja...

Prvo:
Kakav je stav Islama o osveti.
Mislim na osvetu na bilo koju učinjenu štetu: prevara,ubistvo i sl.


Drugo:
Tumačenje snova.Jel to haram?Pitam jer imam odavno knjigu o tumačenju snova tj.Ibn Sirin Veliki tumač snova...
:wave:

Soleil
09-02-2009, 12:19 AM
Molim par pojašnjenja...

Prvo:
Kakav je stav Islama o osveti.
Mislim na osvetu na bilo koju učinjenu štetu: prevara,ubistvo i sl.


Drugo:
Tumačenje snova.Jel to haram?Pitam jer imam odavno knjigu o tumačenju snova tj.Ibn Sirin Veliki tumač snova...
:wave:
Ja ću ti ukratko i u skadu sa mojim znanjem/neznanjem :D.

Kada je riječ o osveti, hmmm...ne bih se tako izrazila, ali recimo u Islamu nema onog 'ko tebe kamenom, ti njega hruhom'. Ako ti meni opališ šamar /banalan primjer/ ja imam puno pravo da ti vratim istom mjerom. Naravno kada je riječ o ubistvima, toga nema. Ti mi ubiješ nekog mog, pa da ja ubijem nego tvog-njet, toga nema. Ali opet, iako imaš u šerijatu pravo na odmazdu ili kako kažeš osvetu, ipak je puno bolje oprostiti/halalit. Jer hajd ti izvagaj da vratiš istom mjerom :D.

Tumačenje snova...pa to ti ima utemeljenje u islamu, recimo jedan od velikih tumača snova je i Jusuf a.s. Ima knjiga o tome, al ti detaljnije ne mogu ništa reći :D.

:wave:

Mentalna Higijena
09-02-2009, 01:09 AM
Evo detaljnijeg članka sa neta copy/paste

MJEŠOVITI BRAKOVI – NAČELNA ZABRANA PO ISLAMSKOM PRAVU

(Poglavlje iz knjige: ŽIVJETI U ISLAMU, mr. Muharem Omerdić, Izdavač: “R&R”, Sarajevo, 1995. god.)

Pravo je svakog čovjeka da se odluči s kime će sklopiti brak i koliko će u tom braku živjeti. Međutim, vječito pravo je tumača Vjere da stoje na njezinom braniku i da štite njezine interese i ukazuju na sve opasnosti koje je ugrožavaju, i spolja i iznutra. Zbog toga je islamsko pravo propisalo jasne norme za izbor bračnog druga i uvjetovalo način sklapanja braka. Dati kriterijumi se moraju strogo poštovati. Ne štiti se samo osjećaj i pravo pojedinaca već i interes Zajednice.

Bračni drugovi se uključuju u Zajednicu, djeluju u njoj, rođenu djecu odgajaju u sklopu te Zajednice i, naravno, njoj nije svejedno kakvi će njezini članovi biti i koliki će joj doprinos davati. Zajednici muslimana je odveć stalo da bračni drugovi u tom svom zajedništvu nađu puni duhovni sklad, savršenstvo odnosa i punu ljepotu življenja. Pripadnost istoj vjeri bračnih drugova je osnovni preduvjet svega toga i zato je, u načelu, u islamu zauzet negativan stav prema mješovitim brakovima bez izuzetaka i, isključivo, negativan stav ulaska muslimanke u takav brak.

Stavovi bosanske uleme:

Zbog toga je bio razumljiv strah reisu-l-uleme rahm. Fehima ef. Spahe koji je navodeći slučaj pokrštavanja malodobnog sina Osmana Alibegovića iz Seone kod Konjica u Bosanskom Brodu od strane njegove supruge Milke, neposredno nakon smrti njezinog muža zauzeo stav da treba potpuno zabraniti muslimanima sklapanje mješovitih brakova.

Naveo je sljedeće razloge:

- mišljenje brojnih islamskih pravnika da je mješoviti brak zabranjen;

- takvi brakovi donose hrđave posljedice po zajednicu muslimana "pa bi bilo neophodno potrehno da se s nadležnog mjesta naredi obligatno primjenjivanje toga pravnog mišljenja, po kojem su mješoviti brakovi po Šerijatu zabranjeni";

- djeca iz takvih brakova su trajno otuđena po Islamsku zajednicu;

- ovakvi brakovi "rodbini i vjerskim organima (su) zadali stotinu muka";

- "Spriječavanje mješovitih brakova je i u interesu interkonfesionalnog mira. Jer, čim nastane sukob u mješovitom braku, svaka strana odmah trči svojoj vjerskoj vlasti ili sudu da traži zaštitu, i eto odmah spora među pojedinim vjerskim zajednicama";

- "Ženidbom muslimana sa nemuslimankama, ostaju naše djevojke neudate, koje usljed toga mogu da pođu najgorim putem, a to opet u našoj zajednici stvara još jedan problem."

Reisu-l-ulema Spaho zaključuje: "Pravi i radikalni lijek je samo u tom da se mješoviti brakovi apsolutno, po svaku cijenu, izbjegavaju." (Fehim Spaho, "Mješoviti brakovi", Glasnik IVZ, 6/1938, 1, 1-10)

Naša ranija ulema je stajala na stanovištu da je mješoviti brak načelno zabranjen. Kao izvorni dokumenat spomenućemo sljedeći zaključak u Trećoj sjednici Šireg savjeta reisu-l-uleme od 21. decembra 1938. godine, br. 2111, tačka 1:

"Širi savjet zaključuje da su mješoviti brakovi između muslimana i nemuslimanke načelno zabranjeni... Brakovi između muslimanke i nemuslimana su sasvim zabranjeni i ne mogu se ni nakakav način ozakoniti. Muslimanima koji bi sklopili brak u crkvi ili izvan crkve po vjerskim obredima druge konfesije, ne može se takav brak po Šerijatu legalizovati i takvi muslimani se ne smatraju više pripadnicima Islamske vjerske zajednice. Kad nadležni džematski imam utvrdi ovakav slučaj, gdje je jedan musliman sklopio nikjah (brak) s nemuslimankom u crkvi ili izvan crkve po vjerskim obredima druge konfesije donijeće odluku da se briše iz matičnih knjiga..."

Na spomenutoj sjednici član Šireg savjeta hfz. Ibrahim ef. Riđanović je insistirao na sljedećem dijelu zaključaka: “U krajevima gdje žive u većini muslimani primjenjivaće se akval fukahe (stav islamskih pravnika), koji stoje na stanovištu, da musliman ne može uzeti kitabiljku (kršćanku ili Židovku) a u krajevima gdje su nemuslimani u većini ima se primjenjivati akval fukahe, koji su na stanovištu, da musliman može uzeti kitabijku (kršćanku ili Židovku)"

Širi savjet reisu-l-uleme je dan kasnije (22.12.1938). raspravljao o mješovitim brakovim i donio zaključak: "Širi savjet preporučuje ulema - medžlisima i vakufsko - mearifskim saborima, da se ubuduće u službu Islamske vjerske zajednice ne primaju oni muslimani koji žive u mješovitim brakovima i da se nastoje riješiti onih službenika koji žive u takvom braku." (Br. 2131/38. od 22. decembra 1938)

Vrhovni šerijatski sud u Sarajevu u svom dopisu upućenom Vrhovnom starješinstvu Islamske vjerske zajednice br. 295/38, od 22. avgusta 1938. godine između ostalog predlaže na rješavanje: "Na koncu se primjećuje da su skoro svi mješoviti brakovi sklopljeni u današnjem fesadi zemanu, urodili hrđavim i zlim posljedicama po našu Islamsku vjersku zajednicu, pa radi toga ovaj Vrhovni šerijatski sud drži da je neophodno potrebno, da se u pogledu toga donese rješenje i naredi obligatno primjenjivanje pravnog mišljenja neke starije uleme, prema kojoj uopće nije dozvoljeno muslimanu da se ženi sa nemuslimankom,"

Današnje ehli-kitabijke su mušrikinje

Iz nekoliko kur'anskih ajeta (El-bekare, 221; El-Maide, 5; El-Mumtehine, 10) direktno ili indirektno se da razumjeti da se muslimanka može udati samo za muslimana. Njezina udaja za nemuslimana je nezakonit čin, kao i rađanje djece u njemu. Ovog stava su svi islamski pravnici.

Zabrana vjenčavanja nemuslimanki (ehli kitabijki) za muslimane je utemeljena na kur'anskom ajetu (El-Bekare, 221) gdje se one tretiraju kao el-mušrikat (politeiskinje) s obzirom da kršćanke vjeruju u trojstvo a Židovke u Uzeira kao sina Allahovog, dž.š. (Et-Tevba, 30)

Da je ovo tako, postoje nepobitni stavovi koje nema potreba ovdje navoditi. Takav zaključak je izveo i ashab 'Abdullah ibn Omer koga su pitali za vjenčanje jednog muslimana sa kršćankom pa je on izrekao kategoričnu zabranu. Potom je rekao:

“Allah, dž.š., je zabranio idolopoklonke (el-mušrikat) mu'minima. Ja ne poznajem težeg idolopoklonstva (širka) od onoga kad se kaže: - Allah, dž.š., mi je Isus! - a Isa, a.s., je, međutim, uistinu samo rob među Allahovim, dž.š., robovima." (Buharija)

Na kraju ovog našeg priloga raspravi o mješovitim brakovima mogli bismo zaključiti da je, po nekim ajetima i hadisima, dozvoljenost mješovitih brakova između muslimana i nemuslimanke u Šerijatu imala stepen ruhsata (olakšice) koja je prestala prestankom nužde. Allahov Poslanik je, kako prenosi Ibn 'Abbas, r.a., zabranio vjenčavanje drugim ženama osim iz reda muslimanki, muhadžirki i drugih.

Kada je ashab Mugire ibn Šu'be zaprosio Hindu binti Nu'man pa ga ona odbila, hz. Omer se rasrdio i zatražio rastavu svih brakova sa kitabijkama smatrajući ih nedopuštenim muslimanima za bračnu zajednicu.

Mentalna Higijena
09-02-2009, 01:11 AM
Stavovi drugih vjerskih zajednica o mješovitim brakovima


1. Katolička crkva

Katolička crkva se zapravo brine o tome da od katoličke strane "otkloni pogibelj otpada od prave vjere i da osigura krštenje i katolički odgoj djece koja će se roditi iz takvog braka, a po mogućnosti i da utječe na pokrštenje ili obraćanje na pravu vjeru inovjernog bračnog druga". (Velimir Blažević, Mješovite ženidbe u pravu katoličke crkve, Zagreb, 1975,5)

Spomenuta Crkva je čitavim sistemom normi osigurala svoje utjecaje na mješoviti brak u kome je jedan od bračnih drugova katoličke vjere. Mjesni ordinarij, ukoliko po svojoj razboritosti zaključi mogućnost utjecaja u mješovitom braku katoličkog člana može, na insistiranje, dopustiti takav brak nakon što bude dobivena apostolska dispenza i uz uvjet da se ne spominje vjera nekatoličke stranke. Ukoliko postoji duhovno prestrojavanje za katoličkog bračnog druga i za djecu iz tog braka, takva ženidba se kategorički zabranjuje.

Prije dobivanja crkvenog dopuštenja za mješoviti brak trebaju dati jamstvo "oba bračna druga da će sva djeca biti krštena i odgojena katolički." To jamstvo mora biti pismene naravi. (Can. 1061) Također katolički bračni drug ima obavezu razborito se brinuti za obraćenje nekatoličkog bračnog druga. (Can. 1962)

Ordinarij i drugi pastiri duša od strane Katoličke crkve se zadužuju (Can. 1064):

- da odvraćaju katolike od mješovitih ženidbi,

- ako ih ne mogu spriječiti, svim nastojanjima neka se pobrinu kako ne bi bile sklapane protiv zakona Božijih i crkvenih,

- kad su sklopljene mješovite ženidbe, bilo na vlastitom ili na tuđem teritoriju, brižljivo neka bdiju da bračni drugovi vjerno ispunjavaju data obećanja...

U stroge zadatke katoličkom članu u mješovitom braku Crkva određuje: "Katolički bračni drug treba nastojati da primjerom života i molitvom utječe na svog sudruga da katoličku vjeru pravo cijeni, da je prihvati." (Novo kanonsko pravo mješovitih ženidbi)

Nakon što se brak sklopi svećenici imaju zadatak da drže na oku te bračne drugove i da ih podsjećaju na njihove dužnosti i preuzete obaveze, te da ih vjerno ispunjavaju. (Nacrt dekreta o sakramentu ženidbe, t. 6) Jedan od osnovnih zadataka katoličkog partnera u braku jeste: "U svim mješovitim ženidbama, za dobivanje oprosta od smetnje teško obavezna u savjesti, katolička stranka (partner) treba dati iskreno obećanje da će koliko god mogne, brinuti se za krštenje i katolički odgoj sve djece". (Nacrt votuma/mišljenja o sakramentu ženidbe, t. 5a)

2. Srpska pravoslavna crkva

Prema Bračnim pravilima SPC (Beograd, 1973), lična smetnja bračnog druga za sklapanje braka je razlika vjere (čl. 12, stav 9). Stoga se takav brak smatra ništavnim. Naknadno ta smetnja prestaje ako ne-pravoslavni član primi hrišćanstvo. (dl. 49, stav 2)

Davanju crkvene suglasnosti pravoslavnom članu za mješoviti brak postavljaju se sljedeći uslovi:

- pismena izjava ne-pravoslavnog člana da neće praviti smetnje pravoslavnom članu u pogledu pravoslavne vjere, obreda i običaja, da će krstiti i odgajati djecu iz tog braka po hrišćanskom obredu,

- pravoslavni član pred parohom se mora svečano obavezati "da će stalno lepim načinom nastojati da svog bračnog druga privoli pravoslavnoj veri", i

- brak pravoslavnog lica sa licem druge veroispovesti mora se sklopiti u pravoslavnom hramu, od pravoslavnog sveštenika i po pravoslavnom obredu. (čl. 115)

Biti u takvom braku je do kraja pogibeljeno. To potvrđuje beskompromisnost ove odredbe: "Deca iz mešovitog braka, ma brak bio sklopljen i od verskih predstavnika druge veroispovesti, moraju se krstiti u pravoslavnoj veri, ako je jedan od roditelja pravoslavne vere". (č1. 121)

ex no.1
10-02-2009, 12:44 PM
Prvo:
Kakav je stav Islama o osveti.
Mislim na osvetu na bilo koju učinjenu štetu: prevara,ubistvo i sl.
El-Ea'raf:
''Ti sa svakim – lijepo! i traži da se čine dobra djela, a neznalica se kloni! A ako šejtan pokuša da te na zlo navede, ti potraži utočište u Allaha, On uistinu sve čuje i zna'';
Fussilet:
''Dobro i zlo nisu isto! Zlo dobrim uzvrati, pa će ti dušmanin tvoj odjednom prisni prijatelj postati''; i 128. ajetu sure En-Nahl: ''Allah je zaista na strani onih koji se Allaha boje i grijeha klone i koji dobra djela čine''

Čovjek ima pravo da vrati na nasilje u istoj mjeri, a na ubistvo bližnjeg da oprosti, uzme krvarinu ili traži ubistvo ubice!

SpiritWalker
10-02-2009, 01:58 PM
2. Srpska pravoslavna crkva

Prema Bračnim pravilima SPC (Beograd, 1973), lična smetnja bračnog druga za sklapanje braka je razlika vjere (čl. 12, stav 9). Stoga se takav brak smatra ništavnim. Naknadno ta smetnja prestaje ako ne-pravoslavni član primi hrišćanstvo. (dl. 49, stav 2)

Davanju crkvene suglasnosti pravoslavnom članu za mješoviti brak postavljaju se sljedeći uslovi:

- pismena izjava ne-pravoslavnog člana da neće praviti smetnje pravoslavnom članu u pogledu pravoslavne vjere, obreda i običaja, da će krstiti i odgajati djecu iz tog braka po hrišćanskom obredu,

- pravoslavni član pred parohom se mora svečano obavezati "da će stalno lepim načinom nastojati da svog bračnog druga privoli pravoslavnoj veri", i

- brak pravoslavnog lica sa licem druge veroispovesti mora se sklopiti u pravoslavnom hramu, od pravoslavnog sveštenika i po pravoslavnom obredu. (čl. 115)

Biti u takvom braku je do kraja pogibeljeno. To potvrđuje beskompromisnost ove odredbe: "Deca iz mešovitog braka, ma brak bio sklopljen i od verskih predstavnika druge veroispovesti, moraju se krstiti u pravoslavnoj veri, ako je jedan od roditelja pravoslavne vere". (č1. 121

Meni je ovo bezeveze, ja ovo nikad neću poštovati, jer se (prema mojoj nekoj "teoriji") čovjek ne ogleda prema vjeri, nego kakav je "unutra". Može on biti extra vjernik (tj. pravit' se) a da se prema djevojci odnosi kao prema zadnjem smeću, robu, etc.

merim@
14-02-2009, 01:54 PM
mozda ovo moje pitanje nema nikakve veze sa ovom temom ali nisam znala gdje da ga svrstam pa sam ga stavia ovdje:Ako neko zna koje su to muhabe,mufside i mekrune u namazu?????

champion0
14-02-2009, 02:02 PM
Za prvo dvoje nisam siguran, pa necu pisati ali trece :

Ja sam ucio da se kaze Mekruh ( to je nesto sto je pokudeno u namazu ) kao sto je :

- Klanjati prema vatri
- Klanjati prema slici
- Klanjati, trepci veliku ili malu nuzdu

Ima jos, samo dok se sjetim.

Killer Copy
14-02-2009, 02:37 PM
Kad vec pricamo o Islamu i nesto sam procitao o sudnjem danu, pa me zanimaju neke stvari. Ako neko zna ili je procitao volio bih da mi odgovori. Kad svi jednog dana aBd dodjemo na sudnji dan i kad nam svima budu vagana djela i nedaj Boze nekom se desi da mu prevagnu losa on tada odlazi u Dzehenem. Eh sad me zanima da li svi oni koji odu u Dzehenem vjecno ostaju u njemu i podnose razne patnje za svoje grijehe ili se nakon nekog vremena muka i kazni dozvoljava nekim ljudima koji se pokaju da i oni udju u Dzennet i uzivaju u njihovim blagodatima. To nisam nikad sebi razjasnio, i da li ce oni kojima je vrlo malo prevagnulo u korist losi djela podnositi istu kaznu u Dzehenemu isto kao i oni koji su citav zivot bili ubice, prevaranti, lazljivci silovatelji, nevjernici i slicno.
Hvala

SpiritWalker
14-02-2009, 02:39 PM
Kad vec pricamo o Islamu i nesto sam procitao o sudnjem danu, pa me zanimaju neke stvari. Ako neko zna ili je procitao volio bih da mi odgovori. Kad svi jednog dana aBd dodjemo na sudnji dan i kad nam svima budu vagana djela i nedaj Boze nekom se desi da mu prevagnu losa on tada odlazi u Dzehenem. Eh sad me zanima da li svi oni koji odu u Dzehenem vjecno ostaju u njemu i podnose razne patnje za svoje grijehe ili nakon nekog vremena muka i kazni dozvoljava nekim ljudima koji se pokaju da i oni udju u Dzennet i uzivaju u njihovim blagodatima. To nisam nikad sebi razjasnio, i da li ce oni kojima je vrlo malo prevagnulo u korist losi djela podnositi istu kaznu u Dzehenemu isto kao i oni koji su citav zivot bili ubice, prevaranti, lazljivci silovatelji, nevjernici i slicno.
Hvala

Procitala sam negdje, da onaj ko ode u Dzehenem, i iskreno se pokaje, da mu Bog/Allah oprosti, smiluje se, i "otvori vrata" Dzenneta. Sad ne znam da li je ovo 100% tacno, ispravite ako grijesim.

champion0
14-02-2009, 02:42 PM
Sto se tice visine kazne. Dzehennem je raspodjeljen da tako kazemo stepene. Pa ce biti oni koji ce biti u vatri do clanaka stopala, nekima ce vatra dosezati do lica i tako dalje i tako dalje. A sto se tice prevaganja djela, ovako nam je nastzavnica u sonovnoj pricala .

Bolje je biti saren ( misleci na djela ) nego crn ( potpuno nejvernik). Saren je znacilo biti musliman, ali imati grijeha puno. I kada prevagnu losa djela onda on ide u Dzehennem i tamo odgore za svoja losa djela. Poslije toga bivaju prmejesteni u Dzennet.

To nam je tako rekla. Vjerovatno BIBA ima bolji dogovor. On ce navesti i hadise. Bolje bi bilo da nam se pridruzi i odgovori

biba
14-02-2009, 10:08 PM
mozda ovo moje pitanje nema nikakve veze sa ovom temom ali nisam znala gdje da ga svrstam pa sam ga stavia ovdje:Ako neko zna koje su to muhabe,mufside i mekrune u namazu?????

mubah-dozvoljeno
mustehab-lijepo,pohvalno
mekruh-ruzno,pokudjeno

Ako je u namazu ovo zadnje mozda kvari cak i namaz (zavisi sta je u pitanju).:wave:
Radnje koje kvare namaz:
-bilo kakav govor u namazu
-nasmijati se ili zaplakati glasno u namazu
-pojesti nesto u namazu
-okrenuti prsa od Kible u namazu
-raditi neuobicajene radnje u namazu tako da kadfa bi gledao neko sa strane pomislio da doticni nije u namazu
-pokvariti abdest
-prije vremena hotimicno selam predavati
-stati uporedo sa zenom u saff
-propustiti bilo koji od ruknova (farzove)

biba
14-02-2009, 11:31 PM
Kad vec pricamo o Islamu i nesto sam procitao o sudnjem danu, pa me zanimaju neke stvari. Ako neko zna ili je procitao volio bih da mi odgovori. Kad svi jednog dana aBd dodjemo na sudnji dan i kad nam svima budu vagana djela i nedaj Boze nekom se desi da mu prevagnu losa on tada odlazi u Dzehenem. Eh sad me zanima da li svi oni koji odu u Dzehenem vjecno ostaju u njemu i podnose razne patnje za svoje grijehe ili se nakon nekog vremena muka i kazni dozvoljava nekim ljudima koji se pokaju da i oni udju u Dzennet i uzivaju u njihovim blagodatima. To nisam nikad sebi razjasnio, i da li ce oni kojima je vrlo malo prevagnulo u korist losi djela podnositi istu kaznu u Dzehenemu isto kao i oni koji su citav zivot bili ubice, prevaranti, lazljivci silovatelji, nevjernici i slicno.
Hvala
Postoje deredze (stepeni) i u Dzennetu i u Dzehenemu i svaki ce pojedinac shodno onom sto je cinio na ovom svijetu tako na onom svijetu imati deredzu u Dzennetu/Dzehenemu.

"Zar je onaj koji je Allahovu naklonost zasluzio moze porediti s onim koji je Allahovu srdzbu navukao i cije ce prebivaliste biti Dzehennem?-A uzasno je to boraviste." 2/162

U dva sahiha zabiljezena je i predaja Malika,od Safvana b. Selima,Ata'a b. Jesara i Ebu Seida el-Hudrije da je Allahov Poslanik s.a.v.s. rekao:"Stanovnici Dzenneta vidjat ce stanovnike njegovih visih odaja kao sto vide sjajnu zvijezdu kako nestaje sa istoka ili zapada na horizontu,jer jedni su odlikovani u odnosu na druge."Prisutni rekose:"Allahov Poslanice!Jesu li te gornje odaje deredze (stepeni) koje mogu dostici jedino vjerovjesnici?"Poslanik rece:"Ne samo oni.Tako mi Onog u Cijoj je moci moj zivot,to mogu i drugi,koji povjerovase u Allaha i smatrase istinom ono sa cime su dolazili poslanici."
Mutefekunalejhi

Isto tako u dzehennemu postoje stepeni

"Licemjeri ce biti na samom dnu Dzehennema i ti im neces zastitnika naci." En-Nisa 145.
U Buharije i Muslima biljezi se hadis od Ebu Hurejre da je Poslanik s.a.v.s. rekao;"Vatra na dunjaluku koju koriste sinovi Ademovi samo je jedan stepen od mogucih sedamdeset stepeni dzehennemske vatre."Prisutni su rekli:Pa i ova je dovoljna o Allahov Poslanice!"A on je rekao:"Dzehenemska vatre je sezdeset i devet stepeni a svaki od njih (stepen) je zesci od ove dunjalucke vatre."

Ibn Abbas kaze da je Poslanik s.a.v.s. rekao:"Kada bi samo jedna iskra dzehennemske vatre dosla na dunjaluk sve bi sagorijelo na njemu."
Tirmizi,Nesai,Ibn Madzdze

Neki vjernici ce biti u dzehennemu neko vrijeme ali su vjernici u Allaha i njegova Poslanika s.a.v.s. i oni ce izaci iz dzehennema nakon odredjenog perioda kaznjavanja (taj period zna samo Allah za svakog pojedinca).Ko ce uspjet da zadrzi vjeru i ostane na pravom putu i da bude dzennetlija to samo Allah zna.Zato se treba cuvati stvari koje izvode iz vjere (negiranje ajeta Kur'ana,negiranje propisa koji je kategoricki farz,sirk i sl )

GenghisKhan
15-02-2009, 07:49 PM
Evo jednom sam razmisljao o ovome onako eto "iz dosade", pa rekoh da vidim imal neko logican odgovor. U pitanju je naime naklanjavanje, npr ako neko propusti nekoliko namaza zbog nekih obaveza i onda ih kasnije naklanjava. Eh sad, svrha islama je mentalna i fizicka. Fizicka jer dokazano je i prije da se u namazu vecina ili cak svaka (nemogu se sjetiti sad) misic/kost pomjera pa je to veoma dobar nacin odrzavanja tijela spremnim i "zagrijanim". Mentalni, jer uspostavlja se "kontakt" sa bogom, covjeku ulijeva samopouzdanje i slicno. Eh sad ukoliko neko naklanjava recimo 3 namaza odjednom, onda se gubi svrha istih, jer jedan namaz je dovoljan za odrzavanje u "formi" kako fizickoj, tako i mentalnoj, neko moje misljenje. Imal neko bolje objasnjenje zasto se vrshi naklanjavanje.

champion0
15-02-2009, 08:31 PM
5 dnevnih namaza je zahvala Allahu dž.š. na svim balogaditam kojima nas je obdario. Zato mislim da naklanjavamo da bi se zahvalili. Mozes mislit sta sve imamo ( vid, sluh, usta, ruke, noge ,.............) a Allah samo trazi da mu se 5 puta na dan zahvalimo. Kako jednostavno a mnogi ne razumiju.

lovespoon
15-02-2009, 08:42 PM
Evo jednom sam razmisljao o ovome onako eto "iz dosade", pa rekoh da vidim imal neko logican odgovor. U pitanju je naime naklanjavanje, npr ako neko propusti nekoliko namaza zbog nekih obaveza i onda ih kasnije naklanjava. Eh sad, svrha islama je mentalna i fizicka. Fizicka jer dokazano je i prije da se u namazu vecina ili cak svaka (nemogu se sjetiti sad) misic/kost pomjera pa je to veoma dobar nacin odrzavanja tijela spremnim i "zagrijanim". Mentalni, jer uspostavlja se "kontakt" sa bogom, covjeku ulijeva samopouzdanje i slicno. Eh sad ukoliko neko naklanjava recimo 3 namaza odjednom, onda se gubi svrha istih, jer jedan namaz je dovoljan za odrzavanje u "formi" kako fizickoj, tako i mentalnoj, neko moje misljenje. Imal neko bolje objasnjenje zasto se vrshi naklanjavanje.

Zato što je namaz farz pa ako ga ne obaviš kad si trebao onda bar možeš nadoknaditi, kontaš. A sigurno ima i još nekih objašnjenja, može neko pametniji od mene napisati.;)

biba
15-02-2009, 10:04 PM
Evo jednom sam razmisljao o ovome onako eto "iz dosade", pa rekoh da vidim imal neko logican odgovor. U pitanju je naime naklanjavanje, npr ako neko propusti nekoliko namaza zbog nekih obaveza i onda ih kasnije naklanjava. Eh sad, svrha islama je mentalna i fizicka. Fizicka jer dokazano je i prije da se u namazu vecina ili cak svaka (nemogu se sjetiti sad) misic/kost pomjera pa je to veoma dobar nacin odrzavanja tijela spremnim i "zagrijanim". Mentalni, jer uspostavlja se "kontakt" sa bogom, covjeku ulijeva samopouzdanje i slicno. Eh sad ukoliko neko naklanjava recimo 3 namaza odjednom, onda se gubi svrha istih, jer jedan namaz je dovoljan za odrzavanje u "formi" kako fizickoj, tako i mentalnoj, neko moje misljenje. Imal neko bolje objasnjenje zasto se vrshi naklanjavanje.

Cilj namaza je poslusnost Allahu dz.s. i 5 namaza je farz (stroga) obaveza i onaj ko neopravdano ispusti neki namaz tj (primjer) lezi gleda tv kuci prolazi aksam a on zna i kaze sebi "ma naklanjacu kad podjem jaciju klanjat" takvog pojedini ucenjaci proglasavaju nevjernikom tj nemuslimanom (ako je covjek prakticni vjernik a radi ovakve stvari) a vjernik to nikada nece uciniti.Ako je u pitanju putovanje ili neki posao (nema se kad stici na vrijeme klanjati namaz neki) moze se koristiti oblaksica spajanje namaza u jednom namaskom vremenu i to podne i ikindija i aksam jacija dok sabah mora klanjati normalno.Za ovo ima fetva od rijaseta jer su ljudi koji rade a namaju vremena klanjati namaz u njegovo vrijeme pitali sta da ucine da bi izvrsili svoju obavezu.Naklanjavanje se vrsi zato sto doticni namaz nije klanjan (u njegovo vrijeme radi neke situacije) i covjek ima tezak grijeh radi toga ako ga ne naklanja.Ako ko nema opravdanje da ne klanja namaz nije mu dozvoljeno da ispusti namaz u njegovo vrijeme (a svijestan je obaveze namaza i moze obaviti namaz bez problema) taj ili je licemjer ili je nevjernik.Cak neki ucenjaci zastupaju stav da se propusteni (farz) namaz nemoze naklanjat nikako a mislim da vecina ucenjaka stoji na stavu da moze a Allah najbolje zna.Ja se slazem sa ovim drugim da se moze naklanjati i da je to obaveza osobi ako ispusti neki namaz a svjestan je njegove obaveze.Ko klanja namaz neka izvrsaje svoju obavezu redovno i nastoje svaki namaz klanjati u njegovo vrijeme a ako propusti (opravdano) neka naklanja i pokaje se Allahu dz.s sto nije klanjao u namaz u njegovo vrijeme.

HARUN_FCB
17-02-2009, 05:09 PM
Interesuje me kako islam gleda na ovo. Eno gledam na nov@ tv , kad ono promijeni covjeka 60 % ... neki kazu da je zabranjeno zato sto nas je Bog stvorio u najljepsem obliku , a drugi kazu da to nije grijeh, sto bi bio i sl :S ... Ja razumijem da je grijeh ako cura hoce da stavi silikone i tako te ... ... ali je li grijeh ako neko npr ima opekotinu na licu ili prevelik nos , usi , i sl . mislim ono sto je hajmo reci "ruzno" , a te bi osobe to mogle popraviti plasticnim operacijama ?

Heh , ovo pitam jer smo danas ja i kolega raspravljali o ovom :D ... Pa da vidim sta vi mislite

P.S.
Ja kao musliman trazim dokaze u hadisima i ajetima. Nemojte mi zamjeriti, ali ne vjerujem ljudskim nagadjanjima. Jer ni u kojoj cinjenici ljudi se nece 100 % sloziti. Nisam se do sada susretao ni sa jednim hadisom ili ajetom o ovom :S ...

biba
18-02-2009, 12:46 AM
Korekcije na tijelu Tuesday, 10 February 2009 10:39

Pitanje

Esselamu alejkum!
Zanima me da li je po islamu dozvoljeno da žena mijenja svoj oblik tijela odnosno da, izvinjavam se na prostim riječima, ugradi sebi silikon u grudi? Molim vas da mi to odgovorite što prije.



Odgovor

Bez krajnje nužde, ili prijeke potrebe, nije dozvoljeno ženi (a ni muškarcu) da otkriva svoj avret (stidni dijelovi tijela koji se moraju pokrivati pred stranim osobama) pred plastičnim hirurzima ili drugim stranim osobama. To bi eventualno moglo biti dozvoljeno samo u slučaju nepodnošljive duševne boli i opasnosti po mentalno (ili fizičko) zdravlje žene zbog npr. malih (ili velikih) grudi. Sama želje da određeni dio tijela ima perfektan izgled nije dovoljno opravdanje za spomenutu operaciju.

MostWanted
18-02-2009, 01:05 AM
Pitanje: Kakav je propis obavljanja plastičnih operacija u islamu?I kakav je propis za onoga ko to izučava?

Odgovor: Što se tiče plastične hirurgije, postoje dvije vrste:
- Operacije uklanjanja mahana i poremećaja zadobijenih u saobraćajnim nesrećama i tome slično, i u ovom slučaju nema smetnje niti zapreke izvršiti operaciju, jer je Allahov Poslanik, s.a.v.s., dozvolio čovjeku kojem je odsječen nos u ratu da ugradi vještački nos od zlata

- Druga vrsta su plastične operacije uljepšavanja, tj. one nisu radi uklanjanja nedostataka i poremećaja (zadobijenih u nesrećama) već radi uljepšavanja, i to je haram i nije dozvoljeno. Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: "Prokleta je žena koja čupa obrve i traži da joj se to čini; i ona koja upliće tuđu kosu u svoju i koja traži da joj se to čini; i žena koja se tetovira i ona koja traži da se tetovira."
Dakle, ova vrsta plastične operacije ima za cilj postizanje savršene ljepote, a ne uklanjanje mahana (prouzrokovanih nesrećama i tome slično)

A što se tiče studenata kojima je nauka o plastičnim operacijama sastavni dio nastavnog plana, nema smetnje da je uče pod uvjetom da je ne primjenjuju u stanjima za koja smo rekli da su haram (tj. radi uljepšavanja i savršene ljepote). Takav student treba savjetovati druge da to ne čine, jer je to haram. A, savjet doktora ima veći utjecaj na ljude.

(Šejh Muhammed es-Salih el-Usejmin, '’Fetve'’, 2/833. )

Clopex_
07-03-2009, 04:16 PM
ODGOVOR: Gradnja turbeta i sličnog iznad kaburova je strogo zabranjena, jer se na taj način veličaju i uzdižu oni koji su u kaburovima. To biva sredstvom koje vodi k obožavanju (činjenju ibadeta) ovih kaburova, jer se tako uzimaju za božanstva, kao što to i jeste slučaj kod većine ovakvih građevina. Traženje pomoći od mrtvih je veliki širk i odmetništvo od islama.
Neka nam je Allah, dželle šanuhu, na pomoći.

ŠEJH IBN USEJMIN

lovespoon
07-03-2009, 07:46 PM
ODGOVOR: Gradnja turbeta i sličnog iznad kaburova je strogo zabranjena, jer se na taj način veličaju i uzdižu oni koji su u kaburovima. To biva sredstvom koje vodi k obožavanju (činjenju ibadeta) ovih kaburova, jer se tako uzimaju za božanstva, kao što to i jeste slučaj kod većine ovakvih građevina. Traženje pomoći od mrtvih je veliki širk i odmetništvo od islama.
Neka nam je Allah, dželle šanuhu, na pomoći.

ŠEJH IBN USEJMIN

Bože dragi, meni ovo stanovište stvarno nije jasno. Zašto je loše učiniti zijaret i obradovati dušu umrlog Fatihom ili je proučiti ako smo u prolazu kraj turbeta. To mi ne ide u glavu. Pa onda se ni u Rewdi ne bi trebalo ništa učiti ako slijedimo ovu logiku. Ako želimo dragom Allahu uputiti dovu za Poslanika a.s. zašto bi to bio širk: pa ne smatramo ga zbog toga božanstvom (uostalom, šta drugo radimo donoseći salavate na Poslanika???).

kaiser
08-03-2009, 01:35 PM
jos jednom
"dozvoljena izgradnja turbeta samo velikim voskovodjama i vakifima"
ali u svakom slucaju je zabranjeno traziti bilo kakvu zelju od umrlog

Clopex_
08-03-2009, 01:55 PM
Pitanje: Da li je muslimanima dozvoljeno proslavljati rođenje Allahovog Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem, u mesdžidima u noći 12. rebiul - evvela, kako bi ga se prisjetili?

Odgovor: Muslimanima nije dozvoljeno proslavljati rođenje Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem, u noći 12. rebiul - evvela, niti u bilo kojoj drugoj noći. Nije dozvoljeno proslavljati rođenje ni nekoga drugog. Proslavljanje rođendana je nova stvar u vjeri, jer Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, za svoga života nije slavio svoj rođendan, niti je to naredio.

Mi znamo da je on dostavio našu vjeru od Allaha, subhanehu ve te’ala. Njegov rođendan nisu proslavljali ni četvorica halifa poslije njega, ni ashabi, ni tabi’ini, niti iko u prvim stoljećima otkako je objavljen Kur’an.

Prema tome, može se zaključiti da je to novotarija, a Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, je rekao:
”Ko bude uveo u ovu našu vjeru novu stvar koja nije od nje (vjere), to djelo se ne prima.” U predaji od Muslima koju bilježi i Buharija stoji: “Ko bude uradio neko djelo koje nije od naše vjere, to djelo se ne prima.”

Nema sumnje da proslava rođendana nije djelo Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem, nego su mevlude uveli ljudi u kasnijim stoljećima, tako da ovo djelo biva odbačeno. Allahov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, govorio je na hutbi petkom: ”A zatim, doista je najbolji govor Allahova Knjiga i najbolji put je put Muhammeda, sallallahu ‘alejhi ve sellem, a najgore stvari su novotarije, a svaka novotarija je zabluda.”
Nesai bilježi dodatak ovom hadisu u vjerodostojnoj predaji: ”…a svaka zabluda vodi u vatru.”

Dovoljno je da se umjesto proslavljanja rođenja Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem, nauče događaji u vezi s njegovim, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rođendanom u sklopu tema iz životopisa (sire) Allahovog Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem. Nema potrebe za uvođenjem proslave povodom njegovog rođenja, koju nije propisao Allah, dželle šanuhu, niti Njegov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem. Molimo Allaha, subhanehu ve te’ala, da uputi sve muslimane na pravi put i da se zadrže na sunnetu, čuvajući se novotarija.

ŠEJH IBN BAZ
(Fetve učenjaka dvaju harema – 45 str.)

Hermina
08-03-2009, 03:03 PM
Moja 2 pitanja:
-Da li sam ja pogrešno čula ili je Kur`anom zabranjeno pokrivanje žene, pa ponovno otkrivanje (npr. malo "otkrivena, malo pokrivena" znate šta hoću reći?)?



Dragi druze Tito ;)

Ako mislis da li zena mora konstantno da nosa maramu, onda ti je biba dao detaljan odgovor.

Ako pitas da li se zena moze pokriti, pa onda potpuno otkriti (hodati cestom bez marame na glavi ponovo, kao da nikada i nije bila pokrivena), pa onda se opet pokriti i sve tako...onda ni govora, to je haram. Kada se jednom pokrije vise ne treba na ulicu, pred muskarce, pred osobe druge vjere itd bez marame. Zato to i jeste teska odluka. Zena mora biti dovoljno zrela da moze da odluci da li zeli i da li je sposobna da maramu nosi do kraja zivota.

Setra
08-03-2009, 06:17 PM
Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: "Prokleta je žena koja čupa obrve i traži da joj se to čini; i ona koja upliće tuđu kosu u svoju i koja traži da joj se to čini; i žena koja se tetovira i ona koja traži da se tetovira."

Imam ja pitanje na ovo boldirano,gledaj ja počupala obrve do te mjere da ne izgledam besprizorno(mislim ne previše) zato što sam dobila "kompliment" da je to divljački i brđanski,jesam li spala pod uticaj ljudi koji samo sebe gledaju kroz prizmu ljepote?Mislim nije ništa bolje ispalo ali šta je s ljudima koji se ismijavaju tuđem izgledu i vrijeđaju tuđi izgled?

Molim da mi se ne smijete i bez ironije!

biba
08-03-2009, 10:45 PM
Imam ja pitanje na ovo boldirano,gledaj ja počupala obrve do te mjere da ne izgledam besprizorno(mislim ne previše) zato što sam dobila "kompliment" da je to divljački i brđanski,jesam li spala pod uticaj ljudi koji samo sebe gledaju kroz prizmu ljepote?Mislim nije ništa bolje ispalo ali šta je s ljudima koji se ismijavaju tuđem izgledu i vrijeđaju tuđi izgled?

Molim da mi se ne smijete i bez ironije!
Nije dozvoljeno cupanje obrva u Islamu a hadis si procitala,eh sad ako je neka nuzda to se trebas obratiti fetava eminu direktno :angel:

[QUOTE=Clopex_;1160639]Pitanje: Da li je muslimanima dozvoljeno proslavljati rođenje Allahovog Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem, u mesdžidima u noći 12. rebiul - evvela, kako bi ga se prisjetili?
[B]
Ovdje postoji razilazenje uleme i mesheba tj nije jednoglasan stav,a cak je i Ibn Tejmije (veliki borac protiv novotarija iz 7 stoljeca) smatrao ovaj bidat bidat hasene jer ima koristi (tj moze alim vaziti na okupljanju i podsticati na dobro) a ovo je preneseno do mene od hafiza koji posjeduje knjigu ibn Tejmijinu na arapskom jeziku.

lovespoon
13-03-2009, 02:14 PM
Pitanje:
Šta osobe koje se užasavaju novotarija traže na forumu, obrazujući se o vjeri i "prosvjetljavajući" narod o novotarijama, putem totalne novotarije kao što je internet?

Vita jela, zelen bor-molim brzi odgovor!!!:nargila:

SpiritWalker
13-03-2009, 02:17 PM
Kad vam neko kaže "Sabahajrula" šta odgovorite? :veryshy:

kaiser
13-03-2009, 02:20 PM
Allahraziola, i tebi sabahajrullah:D

Clopex_
13-03-2009, 03:47 PM
Pitanje:
Šta osobe koje se užasavaju novotarija traže na forumu, obrazujući se o vjeri i "prosvjetljavajući" narod o novotarijama, putem totalne novotarije kao što je internet?

Vita jela, zelen bor-molim brzi odgovor!!!:nargila:

Kao prvo moraš da znaš defiiciju novotarije, koja glasi:

Novotarija se u Šerijatu može definisati kao: ”Obožavanje Allaha, subhanehu ve te‘ala onako kako to Allah, dželle šanuhu, nije propisao.” Može se definisati i kao: “Obožavanje Uzvišenog Allaha, subhanehu ve te’ala, suprotno od onoga na čemu je bio Allahov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, kao i četvorica pravednih halifa.” Prva definicija je uzeta iz riječi Allaha, subhanehu ve te’ala:
”Zar oni da imaju bogove koji im propisuju od vjere ono što Allah nije naredio… ?”
Druga definicija je uzeta iz riječi Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem:
”Pridržavajte se mog sunneta i sunneta pravednih halifa poslije mene. Čvrsto se držite za njega. Uhvatite se očnjacima za njega i klonite se novih stvari!”
Ko go bude obožavao Allaha, subhanehu ve te’ala, nečim što On nije propisao ili nečim na čemu nije bio Allahov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, kao ni njegova četvorica pravednih halifa, on je novotar.
Bez obzira da li je ta novotarija u ibadetu u vezi s Allahovim, dželle šanuhu, imenima i svojstvima, ili s Njegovim propisima i Šerijatom. Što se tiče stvari u vezi s običajem, one se ne mogu nazvati novotarijom u vjeri iako u jezičkom značenju nose taj naziv.

Znači novotarija se samo naziva kad čovjek uvede nešto novo u VJERU, a nije novotarija, auto, internet, kašika, sat ....

To su blagodati kojima nas Allah obasipa i koje se mogu korisiti kako u dobro tako i u zlo!

lovespoon
14-03-2009, 05:35 PM
Znači novotarija se samo naziva kad čovjek uvede nešto novo u VJERU, a nije novotarija, auto, internet, kašika, sat ....

To su blagodati kojima nas Allah obasipa i koje se mogu korisiti kako u dobro tako i u zlo!

U redu, ali ipak mi nije jasno zašto neke grupacije ljudi ove stvari izbacuju iz upotrebe, smatrajući ih novotarijom...npr. znam djevojku koja sada nema tv, radio, računar a i telefon je upitan i to sve nakon što se udala za čovjeka koji je ove stvari izbacio iz kuće iz religioznih razloga (kako on kaže) jer su to, navodno, novotarije.
To mi baš nema veze sa ovom definicijom.

kicho
14-03-2009, 05:38 PM
U redu, ali ipak mi nije jasno zašto neke grupacije ljudi ove stvari izbacuju iz upotrebe, smatrajući ih novotarijom...npr. znam djevojku koja sada nema tv, radio, računar a i telefon je upitan i to sve nakon što se udala za čovjeka koji je ove stvari izbacio iz kuće iz religioznih razloga (kako on kaže) jer su to, navodno, novotarije.
To mi baš nema veze sa ovom definicijom.

idu iz krajnosti u krajnost... putem medija se informises, edukujes, masu stvari... ali koristiti tv samo da gledas XXX filmove, slusas folk muziku i opijas se uz nju, e tako to ne ide... na radiju mozes cuti dosta poucnih emisija, vjerskih, ali i drugih, a isto tako mozes cuti dosta toga vulgarnog... umjerenost;)

biba
14-03-2009, 05:59 PM
U redu, ali ipak mi nije jasno zašto neke grupacije ljudi ove stvari izbacuju iz upotrebe, smatrajući ih novotarijom...npr. znam djevojku koja sada nema tv, radio, računar a i telefon je upitan i to sve nakon što se udala za čovjeka koji je ove stvari izbacio iz kuće iz religioznih razloga (kako on kaže) jer su to, navodno, novotarije.
To mi baš nema veze sa ovom definicijom.

Vidi kaze Jusuf Kardavi ako ga koristis na halal (TV) stvarima uredu a na haramu nije u redu to vazi i za ostalo valjda.Novotarije mogu biti u nacinu obavljanja namaza i hadzdza i sl stvarima.Ovo sto si navela su naucna dostignuca samo to neko ne konta ocigledno.

Stryker
14-03-2009, 06:55 PM
Da li se gusul može obaviti u moru, u slanoj vodi? (mislim da je malo teže obaviti u moru jer se mora grlo ispirati, a morska voda je preslana)

Blahhh
14-03-2009, 07:44 PM
moze..

mostary
16-03-2009, 08:54 AM
U redu, ali ipak mi nije jasno zašto neke grupacije ljudi ove stvari izbacuju iz upotrebe, smatrajući ih novotarijom...npr. znam djevojku koja sada nema tv, radio, računar a i telefon je upitan i to sve nakon što se udala za čovjeka koji je ove stvari izbacio iz kuće iz religioznih razloga (kako on kaže) jer su to, navodno, novotarije.
To mi baš nema veze sa ovom definicijom.

mislim da su oni koji su izbacili TV, izbacili ga zbog programa na njemu, tj. lošeg programa, a ne zbog toga sto je to aparat, ako je izbacio telefon - to je aparat koji olaksava covjeku zivot, tako da kod ove stvari, ako je izbacio telefon, pa mozda nema para da placa racun ili slicno, a ako ima - onda pretjeruje.

Tacno je da ovo sto si navela ne spada u definiciju novotarije, tako da ako je to neko uradio - on nije shvatio sta je novotarija u VJERI, takvom se treba objasniti malo, da ne bi pretjerao i sebi otežao.

Da li se gusul može obaviti u moru, u slanoj vodi? (mislim da je malo teže obaviti u moru jer se mora grlo ispirati, a morska voda je preslana)

ispiranje grla i nosa je sunnet gusula, tako da se to moze i preskociti, a mislim da nije toliko slana da smeta.

Blahhh
16-03-2009, 05:32 PM
valjda je grlo i nos plus citavo tijelo da nigdje suho ne ostane šart gusula...odnosno farz...

izuzetak je more...ali teoretski gusul nije valjan ako nos i grlo nisu izaprani

dakle koliko se sjecam nije sunnet vec fard/z

*Ledeni*
16-03-2009, 05:35 PM
valjda je grlo i nos plus citavo tijelo da nigdje suho ne ostane šart gusula...odnosno farz...

izuzetak je more...ali teoretski gusul nije valjan ako nos i grlo nisu izaprani

dakle koliko se sjecam nije sunnet vec fard/z

Upravo tako drugar.

kicho
16-03-2009, 07:10 PM
... rijeci Allahovog Poslanika, alejhis-selam: ''Njegova voda je čista, a njegova strv je dozvoljena – halal.''



...nije ni farz - pranje lica tri puta, zatim pranje desnu, pa lijeve ruke do iza lakata, zatim Mesh, a onda i pranje nogu do iza clanaka!? ... a ostalo su sunneti ;)

Mentalna Higijena
16-03-2009, 07:28 PM
Monday, 25 February 2008 11:15 - Pravilno uzimanje gusula

Pitanje:

Selamun alejkum!

Na stranici s odgovorima sam tražila ali ono što me zanima nisam našla. Kako se pravilno uzima gusul? Ko se mora gusuliti?

Odgovor:

Prije samog gusula lijepo je uzeti abdest, tj. oprati prvo one dijelove tijela koji se peru prilikom abdesta. Poslije toga treba vodom saprati cijelo tijelo tako da ne ostane ništa suho. Potrebno je izaprati usta i nos. To su farzovi gusula.

Gusul je obaveza poslije spolnog odnosa bez obzira da li došlo do ejakulacije sjemena ili ne, te poslije polucije u snu ili ejakulacije sjemena usljed nekog drugog razloga. Također, gusul je obavezan poslije prestanka menstruacije (hajz) i postporođajnog krvarenja (nifas).
Propisi o gusulu su jednostavni i lahko ih je naučiti i primijeniti.

rijaset.ba
__________________________________________________ ________________________________________



19.10.2007. Kako se uzima gusul ?

Onaj ko uzima gusul:

1. Prvo će proučiti bismillu

2. Odlučiti (nanijetiti u srcu) da gusul uzima radi uklanjanja džunupluka (velikog hadesa, nečistoće)

3. Zatim će tri puta oprati šake

4. Zatim će oko prirodnih otvora velike i male nužde, pranjem odstraniti nečistoću

5. Potom će uzeti abdest kao što se uzima i za namaz, s tim što može noge oprati odmah, uzimajući abdest, ili njihovo pranje odložiti za kasnije, na kraju uzimanja gusula

6. Nakon toga, proći će prstima kroz kosu i politi je vodom, i to tako da se prstima dohvati sami korijen kose.

7. Zatim će zajedno sa ušima sa tri polijevanja vodom oprati cijelu glavu

8. Potom će odozgo prema dolje saprati prvo desnu a zatim lijevu stranu tijela, vodeći računa da se operu i manje pristupačna mjesta kao što su pupak, ispod pazuha, ispod koljena itd.

U tom smislu, od Aiše, radijallahu anha, se prenosi se da je rekla:

“Kada bi se Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, radi uzimanja gusula, zbog džunupluka, htio okupati, on bi prvo oprao šake prije nego što ih zamoči u posudu s vodom. Nakon toga bi oprao svoje stidno mjesto, a potom uzeo abdest kao što se uzima abdest za namaz. Zatim bi vodom nakvasio kosu, zatim oprao glavu tri puta , a potom saprao ostali dio tijela.“

namaz.bloger.ba

Paloma_Picasso
16-03-2009, 08:56 PM
Potakao me clanak o onoj zeni sto je presla na islam, bila katolkinja.
Je li istina da se mora zgaziti Biblija?
Ima jedna djevojka koja se takodjer udala za covjeka koji je islamske vjeroispovijesti i kaze da je na vjencanju gazila Bibliju...to mi malo zvuci otrcano :dissapoin

Soleil
16-03-2009, 09:02 PM
Potakao me clanak o onoj zeni sto je presla na islam, bila katolkinja.
Je li istina da se mora zgaziti Biblija?
Ima jedna djevojka koja se takodjer udala za covjeka koji je islamske vjeroispovijesti i kaze da je na vjencanju gazila Bibliju...to mi malo zvuci otrcano :dissapoin
Prvi put to čujem. I nimalo mi nije uredu. Mislim da to nema utemeljenja u islamu.

biba
16-03-2009, 09:03 PM
Potakao me clanak o onoj zeni sto je presla na islam, bila katolkinja.
Je li istina da se mora zgaziti Biblija?
Ima jedna djevojka koja se takodjer udala za covjeka koji je islamske vjeroispovijesti i kaze da je na vjencanju gazila Bibliju...to mi malo zvuci otrcano :dissapoin

Ne to nije istina,buduci da i muslimani vjeruju da je Indzil/Biblija objava od Boga samo sto smatramo da nije autenticna kao iz doba objave Indzila.To ako je radila to ce sigurno odgovarati pred Stvoriteljem.

Paloma_Picasso
16-03-2009, 09:11 PM
Hvala. Ma pretpostavljala sam da to nije tako, ili je skrenula s pameti ili zeli da katolici u njenom okruzenju tako misle. Mada, posto je vecina neupucena, ljudi povjeruju u takve stvari i zgrazavaju se.
Valjda bi trebalo biti vise dijaloga i ovakvih tema da bi se te nakaradnosti i iskrivljenja svega izbjegle.
Thanks jos jednom.