PDA

Pogledajte punu verziju : Vladika Kačavenda



Nermin & Lejla
13-09-2009, 03:53 PM
Otvaram ovu temu i molim da se ne zatvara i ne spama toliko na njoj ja cu samo cinjenice pisati...


Tako je govorio vladika Vasilije

"Želimo mir i radost našoj otadžbini Bosni i Hercegovini", apelirao je episkop zvorničko-tuzlanski Vasilije Kačavenda gostujući na božićnoj liturgiji u "sjedištu svoje eparhije" - Tuzli. Bila je to tek jedna u nizu njegovih poruka nadahnutih bosanskim patriotizmom, slogom, zajedništvom i samilošću za sva ljudska stvorenja. Nemali je broj onih koji su se, slušajući ovu odu čovjekoljublju, morali sjetiti brojnih zločina koji su bili začinjeni upravo Vasilijevim blagoslovom. Evo samo dva primjera iz 1992. godine: Oni što su igrom slučaja izbjegli pokolj u Zvorniku, pamte tadašnji, također nadahnuti govor vladike Vasilija koji su prenosile radiostanice prilikom osveštavanja tada već "srpskog Radio-Zvornika", aprila 1992. Besjedio je o velikoj pobjedi slobode "nakon vekovne potlačenosti", a, naravno, ne pominjući da su u temelje "srpskog Radio-Zvornika" bila uzidana svirepa ubistva jednog od njegovih prvih novinara - Kjašifa Smajlovića, saradnika Fehima Kujundžića i vozača Edhema Hadžića, dok je urednica Gordana Imširović-Mandić, srećom, u zadnjem trenutku spašena iz zarobljeništva.

Mjesec dana poslije, također preko radija, moglo se čuti vladikino obraćanje zbjegu od oko 8.000 Bošnjaka koji su bili u okruženju na području Kozluka, Šepka i Skočića. Oni su tražili da im se omogući kolektivni odlazak prema Tuzli, a Kačavenda ih je preko razglasa ohrabrivao: "Ostajte ovdje, sunce tuđeg neba…"

Srećom, oni ga nisu poslušali da ostanu s "glavom na panju", već su uz pomoć alarmiranih međunarodnih institucija evakuirani preko Srbije u Mađarsku.

A kako bi završili da su poslušali "pjesnički apel" Vasilija Kačavende, surovo svjedoči sudbina 25 Roma iz sela Skočića, koji, sticajem okolnosti, nisu bili obuhvaćeni pomenutom evakuacijom. Svi oni, računajući Ismeta Ribića i njegovo šestero male djece, 12. jula 1992. godine, na Petrovdan, pobijeni su pored Drine u vrijeme dok je vladika Kačavenda, ili neko od njegovih nižih sveštenika, bogoslužio u obližnjoj kozlučkoj crkvi.

O brojnim drugim zločinima u brčanskim, bijeljinskim, bratunačkim, zvorničkim, vlaseničkim, srebreničkim i ostalim klaonicama u eparhiji vladike Vasilija, i uz njegovo duhovno pokroviteljstvo, i previše se zna. O uzurpacijama i pljački bošnjačke imovine, isto tako.Ne zna se, međutim, zašto je Visoki predstavnik Carlos Westendorp 1997. bio spreman smijeniti kompletnu vlast u TK-u ukoliko ne skrši pobunu velikog broja tuzlanskih Srba koji su namjeravali spriječiti da im božićnu liturgiju služi vladika Vasilije, koji ih je napustio u vrijeme najtežih iskušenja. Zašto je u to vrijeme eventualni nedolazak vladike Vasilija uzdizan na nivo najveće prijetnje Dejtonskom sporazumu? Zašto u Bijeljini nije niko smijenjen zbog višegodišnjeg onemogućavanja obnove tamošnjih pet porušenih džamija? Zašto…?

I dok se u Bijeljini i ostalim mjestima u Semberiji i Podrinju muslimanski vjerski obredi obavljaju u najdubljoj ilegali, a kancelarije Islamske zajednice stalno zasipaju bombama, što vladika Vasilije nikada nije ni pomislio da osudi, njegova božićna liturgija u Tuzli protekla je bez ijedne petarde i uz najkorektniji medijski tretman. Nikome ništa nije zasmetalo, pa čak ni nepodnošljiva količina licemjerja u njegovom slavljenju "otadžbine Bosne" od strane jednog od njezinih najučinkovitijih rušitelja.

Bolji poznavaoci (ne)prilika oko vladike Vasilija tvrde da njegov bosansko-patriotski nastup u Tuzli, ma koliko to na prvi pogled izgledalo, nije plod morbidnog licemjerja, već paničnog nastojanja, navodno, već ozbiljno oboljelog Vasilija Kačavende da koliko-toliko uljepša svoju sliku, sluteći skoro rasvjetljivanje najtamnijih poglavlja svoje zločinačke, kriminogene biografije, čije su žrtve, pored Bošnjaka, bili i mnogi Srbi. Izlazak istine na vidjelo do sada je onemogućavala isuviše prisna veza zloglasnog vladike, najprije sa paljanskim glavešinama, a zatim i sa nastavljačima njihovog djela u Banjoj Luci. Još važniju ulogu u njegovoj zaštiti ima moćni lobi u međunarodnoj zajednici koji godinama u Bijeljini tolerira najsurovije ugrožavanje ljudskih prava ne samo Bošnjaka i Roma nego i srpskog stanovništva. Ovaj grad odavno slovi kao velika praonica novca, eldorado kriminala svih vrsta i rekorder po broju nerasvijetljenih ubistava. Nekoliko dana poslije reportaže kojom su Dani otvorili "dosje Bijeljina", smijenjen je trogodišnji šef OHR-ove kancelarije u tom gradu - Francois Peres. Budući da je on bio "inventar" brojnih Kačavendinih svetkovina, vladika je u njegovom odlasku prepoznao dolazak neugodnijih vremena. "Bilo kako bilo" - rezonuje jedan od tuzlanskih Srba koji nikada nije došao u iskušenje da napusti svoj grad - ´žusta puna Bosne´ velika su kazna za vladiku Vasilija

Nermin & Lejla
13-09-2009, 03:54 PM
Divič u kome nema srba na temeljima dzamije crkva....
a Vjernici obavljaju vjerske duznosti u Gushlani
Prema njegovoj naredbi ili uz njegovo odobrenje, u Diviču kod Zvornika na mjestu srušene džamije izgrađena je crkva

Slika kako je prije Divic izgledao

http://img236.imageshack.us/img236/4567/divic16nd.jpg (http://imageshack.us)

Dzamija je tokom agresije srusena, stanovnici protjerani, preko 100 divicana ubijeno je u koncentracionom logoru Karakaj, a uz blagoslov Kacavende na temeljima dzamije sagradjena je crkva

http://img21.imageshack.us/img21/3011/divic20xg.jpg (http://imageshack.us)

Zvono pored crkve

http://img330.imageshack.us/img330/1855/divic71yr.jpg (http://imageshack.us)

Povratnici Bosnjaci klanjaju i svoje vjerske obrede obavaljaju u gasulhani koja se nalazi pored crkve, a i na stadionu u Divicu kad su veci vjerski obredi, stadion u Divicu izgleda ovako

http://img411.imageshack.us/img411/9669/divic42lu.jpg (http://imageshack.us)

Odmah pored crkve kako sam rekao nalazi se gasulhana

http://img417.imageshack.us/img417/2126/divic50yn.jpg (http://imageshack.us)

Od stare dzamije Divicani su pronasli nisan Sabita ef.Aganovica, rekose mi da je iz Tuzle

http://img25.imageshack.us/img25/8233/divic65cr.jpg (http://imageshack.us)

Ove zene ljetos su dezurale oko crkve i nisu dozvoljavale da se sluze liturgije...u Divicu nema niti jednog Srbina, zive povratnici Bosnjaci...status crkve jos nije rjesen..

http://img27.imageshack.us/img27/3669/divic85dh.jpg (http://imageshack.us)

Dok se Kacavenda brine o navodnoj ugrozenosti pravoslavaca na tuzlanskom kantonu bolje da se zabavi problemima u kojima je i sam ucestvovao...nikada javno se nije izjasnio o ovom problemu

Nermin & Lejla
13-09-2009, 04:04 PM
Intervju sa Kacavednom objavljen 2002. u novinama "Nezavisna svjetlost"

NEZAVISNA SVETLOST: Iako Vladika, izbeglica ste u Bijeljini. Da li posecujete sve krajeve Eparhije i ima li nade da se vratite u Tuzlu?

EPISKOP VASILIJE: Prostor citave Eparhije redovno posecujem, s tim sto kada idem na prostor Federacije, idem, na zalost, pod policijskom pratnjom, sto nesto samo po sebi govori. Na pitanje ima li nade da se vratim u Tuzlu, odgovoricu recima Djure Jaksica: "Jal ne da Bog, jal ne da djavo" - tako da ne znam kada cu se vratiti. Zelja za povratkom nikada me nije napustala i intimno, zivim za taj momenat i dan da se vratim u drevno sediste episkopa tuzlanskih. Pitanje izbeglistva je suptilno pitanje, vezano za bezbroj licnih emocija. Ko nije licno doziveo momenat da vracajuci se sa puta svojoj kuci, sazna da vise tamo ne moze da stigne, ne moze o tome nista ni da govori, niti da u potpunosti shvati tu strahotu i golgotsku tragediju. U toku zapocinjanja rata na prostoru Tuzle, bio sam na redovnom zasedanju Svetog arhijerejskog sabora i, saznavsi da je napadnuta i izmasakrirana vojna kolona od 500 vojnika , krenuo sam odmah kuci, ali nikad nisam stigao. Nije to samo materijalni gubitak, jer je jos tezi i tragicniji duhovni gubitak, jer odjednom ostajete bez prijatelja, komsija, drugova, i tada dolazite do bolnog saznanja kakve ste ljude za prijatelje imali, jer kada se covek nadje u nevolji vidis ko je kakav covek. Hvala Bogu, bez obzira na sve probleme koje rat sa sobom donosi, dosta mojih prijatelja u Tuzli iz sva tri naroda ostali su pravi ljudi.

http://i43.tinypic.com/5l9d3n.jpg
http://i32.tinypic.com/dr60i8.jpg
http://i31.tinypic.com/9k5u9f.jpg

BrAcO u IsLaMu
27-12-2009, 11:59 AM
Blizak sa Karadžićem i Mladićem za vrijeme rata, osumnjičen za silovanje Bošnjakinje u crkvi, takođe za vrijeme rata, kriv za rušenje bošnjačkih kuća u Bijeljini koje je kasnije opština morala da plati protjeranim ljudima, sve su to izgleda bile preporuke za vladiku Vasilija Kačavendu da, umjesto da završi u zatvoru, bude jedan od glavnih pretendenata za mjesto patrijarha SPC.

Episkop zvorničko-tuzlanski Vasilije Kačavenda jedan je od pet glavnih kandidata za mjesto patrijarha Srpske pravoslavne crkve. Kako pišu ovdašnji mediji, on je, uz Amfilohija, glavni pretendent na pomenuti crkveni presto.

Vladika Kačavenda poznat je javnosti iz ratnog perioda u BiH kao blizak prijatelj i poštovalac Radovana Karadžića i Ratka Mladića pod imenom đavolji vladika, kako ga mnogi i dalje zovu. Danas, vladika Kačavenda pripada „konzervativnoj” struji SPC, tzv. bosanskom lobiju, koji se protivi unošenju promjena u liturgiju i saradnji sa drugim religijama. Samtra se jednim od najuticajnijih vladika u SPc jer vodi najbogatiju eparhiju u BiH i ima dobre kontakte sa biznismenima koji su mu omogućili da izgradi dvor na ruševinama bošnjačkih kuća u Bijeljini.

Vasilije Kačavenda je za episkopa zvorničko-tuzlanskog izabran 1978. godine. Tu dužnost je obnašao do 15. maja 1992. godine, kada iz Tuzle bježi u Bijeljinu, ostavljajući svoje vjernike. Po dolasku, počinje njegov ratnohuškački pohod, govor mržnje, prijetnje svima koji ne prihvataju njegove skute, a svuda daje blagoslov politici Radovana Karadžića.

Iz njegove „ratne” prošlosti zabilježeno je da je, zbog neposlušnosti, poslao vojnike da popa Radomira Markovića izbace iz kuće. Tom prilikom ranjena je njegova supruga, koja je od dobijenih rana umrla, a pop izbačen na ulicu. Nakon tog incidenta, mještani pet sela došli su u Bijeljinu tražeći od Karadžića da Kačavendu protjera, što tadašnji čelnik bosanskih Srba nije uradio.

Vladika je u Bijeljini porušio i deset kuća čiji su vlasnici bili bošnjačke nacionalnosti i na tom mjestu počeo gradnju manastira, crkve i svog groba. Deset godina kasnije, sudskom odlukom, za porušene kuće i dvorišta, Skupština opštine Bijeljina morala je vlasnicima isplatiti dva miliona maraka.


Vladikino ime se veže i za crkvu u Diviču kod Zvornika i dvorištu Fate Orlović u Konjević Polju. Fata već godinama pokušava da „izmjesti” crkvu iz svog dvorišta. Kada ga je novinar nakon preuzimanja dužnosti predsjedavajućeg Međureligijskog vijeća pitao zbog čega crkva nije izmještena, vladika je rekao:


„Što se tiče Fate Orlović, nemojte od te čestite starice da stvarate Jovanku Orleanku. Predmet je u završnoj fazi. Neće da se kaže istina od onih koji je znaju, a to je da se predmet nalazi u Općinskom sudu u Srebrenici, koji treba završiti jedan proces vezano uz zemljište koje je kupljeno da se izmjesti crkva. Sud u Srebrenici je kriv zato što crkva još stoji u dvorištu Fate Orlović”, poručio je Kačavenda.

Vasilije Kačavenda dovodi se i u vezu sa iskazom jedne svjedokinje, koja ga optužuje za silovanje na području opštine Doboj. Djevojka je u to vrijeme imala šesnaest godina, a njena ispovjest je sastavni dio optužnice protiv Predraga Kujundžića Prede, zloglasnog vođePredinih vukova, kojem se trenutno sudi na Sudu BiH.

„Deset dana nakon što mi je promijenjeno ime, odvedena sam u Bijeljinu da me krste. Sjećam se, u to vrijeme oko te crkve bila je skela. Objekat je bio u obnovi ili izgradnji. Tad sam upoznala vladiku Vasilija Kačavendu. Kada je Vasilije došao pred mene, raskopčao je svoje pantalone, izvadio spolni organ i natjerao me da njegov spolni organ stavim u svoja usta, što sam morala i uraditi, a ovo mi je radio u jednoj prostoriji od crkve. Zatim, Predrag pita Vasilija: ‘Hoćeš li je sada ili kasnije, kada bude naša’, a Vasilije odgovara: ‘Neću kasnije, bit će grijeh kada bude naša, ja hoću sada’. Tada me je vladika silovao. Nakon toga su me krstili”.

Vladika Kačavenda se od 1992. nije vraćao u Tuzlu, gdje je sjediše zvorničko-tuzlanske eparhije. Vladičanski dvor je izdao pod zakup. U pravoslavnoj crkvi u Tuzli bogosluženje obavlja samo ponekad, uglavnom kada su praznici.

Kačavenda se jedno vrijeme bio primirio, međutim, doživio je svojevrsno vaskrsnuće 2009. godine kada je najprije izabran na čelo Međureligijskog vijeća, što je predstavljalo prvorazredni skandal, a onda je i namjero ignorisao godišnjicu stradanja civila na Tuzlanskoj kapiji, kada su se na mjestu zločina pojavili predstavnici Islamske zajednice i Katoličke crkve dok predstavnika Pravoslavne crkve nije bilo.

Ojha
27-12-2009, 12:06 PM
http://forum.bih.net.ba/showthread.php?t=63557

BrAcO u IsLaMu
27-12-2009, 12:40 PM
Nisam znao da je tema već otvorena pa zamolio bih moderatora da post prebaci na postojeću temu.

Teme spojene.

Nermin & Lejla
08-01-2010, 09:01 PM
Vasilije Kačavenda, kandidat za patrijarha
Đavolji vladika
http://www.e-novine.com/thumbnail.php?file=photo/region/BiH/licnosti/kacavenda_vasilije/Vasilije_04_h_186778241.jpg&size=article_large&scale_by=width
Blizak sa Karadžićem i Mladićem za vrijeme rata, osumnjičen za silovanje Bošnjakinje u crkvi, takođe za vrijeme rata, kriv za rušenje bošnjačkih kuća u Bijeljini koje je kasnije opština morala da plati protjeranim ljudima, sve su to izgleda bile preporuke za vladiku Vasilija Kačavendu da, umjesto da završi u zatvoru, bude jedan od glavnih pretendenata za mjesto patrijarha SPC
Episkop zvorničko-tuzlanski Vasilije Kačavenda jedan je od pet glavnih kandidata za mjesto patrijarha Srpske pravoslavne crkve. Kako pišu ovdašnji mediji, on je, uz Amfilohija, glavni pretendent na pomenuti crkveni presto.

Vladika Kačavenda poznat je javnosti iz ratnog perioda u BiH kao blizak prijatelj i poštovalac Radovana Karadžića i Ratka Mladića pod imenom đavolji vladika, kako ga mnogi i dalje zovu. Danas, vladika Kačavenda pripada „konzervativnoj” struji SPC, tzv. bosanskom lobiju, koji se protivi unošenju promjena u liturgiju i saradnji sa drugim religijama. Samtra se jednim od najuticajnijih vladika u SPc jer vodi najbogatiju eparhiju u BiH i ima dobre kontakte sa biznismenima koji su mu omogućili da izgradi dvor na ruševinama bošnjačkih kuća u Bijeljini.

Vasilije Kačavenda je za episkopa zvorničko-tuzlanskog izabran 1978. godine. Tu dužnost je obnašao do 15. maja 1992. godine, kada iz Tuzle bježi u Bijeljinu, ostavljajući svoje vjernike. Po dolasku, počinje njegov ratnohuškački pohod, govor mržnje, prijetnje svima koji ne prihvataju njegove skute, a svuda daje blagoslov politici Radovana Karadžića.

Iz njegove „ratne” prošlosti zabilježeno je da je, zbog neposlušnosti, poslao vojnike da popa Radomira Markovića izbace iz kuće. Tom prilikom ranjena je njegova supruga, koja je od dobijenih rana umrla, a pop izbačen na ulicu. Nakon tog incidenta, mještani pet sela došli su u Bijeljinu tražeći od Karadžića da Kačavendu protjera, što tadašnji čelnik bosanskih Srba nije uradio.
http://www.e-novine.com/files.php?file=photo/region/BiH/licnosti/kacavenda_vasilije/Vasilije_03_t_907074815.jpg
Vladika je u Bijeljini porušio i deset kuća čiji su vlasnici bili bošnjačke nacionalnosti i na tom mjestu počeo gradnju manastira, crkve i svog groba. Deset godina kasnije, sudskom odlukom, za porušene kuće i dvorišta, Skupština opštine Bijeljina morala je vlasnicima isplatiti dva miliona maraka.

Vladikino ime se veže i za crkvu u Diviču kod Zvornika i dvorištu Fate Orlović u Konjević Polju. Fata već godinama pokušava da „izmjesti” crkvu iz svog dvorišta. Kada ga je novinar nakon preuzimanja dužnosti predsjedavajućeg Međureligijskog vijeća pitao zbog čega crkva nije izmještena, vladika je rekao:

„Što se tiče Fate Orlović, nemojte od te čestite starice da stvarate Jovanku Orleanku. Predmet je u završnoj fazi. Neće da se kaže istina od onih koji je znaju, a to je da se predmet nalazi u Općinskom sudu u Srebrenici, koji treba završiti jedan proces vezano uz zemljište koje je kupljeno da se izmjesti crkva. Sud u Srebrenici je kriv zato što crkva još stoji u dvorištu Fate Orlović”, poručio je Kačavenda.
Vasilije Kačavenda dovodi se i u vezu sa iskazom jedne svjedokinje, koja ga optužuje za silovanje na području opštine Doboj. Djevojka je u to vrijeme imala šesnaest godina, a njena ispovjest je sastavni dio optužnice protiv Predraga Kujundžića Prede, zloglasnog vođe Predinih vukova, kojem se trenutno sudi na Sudu BiH.

„Deset dana nakon što mi je promijenjeno ime, odvedena sam u Bijeljinu da me krste. Sjećam se, u to vrijeme oko te crkve bila je skela. Objekat je bio u obnovi ili izgradnji. Tad sam upoznala vladiku Vasilija Kačavendu. Kada je Vasilije došao pred mene, raskopčao je svoje pantalone, izvadio spolni organ i natjerao me da njegov spolni organ stavim u svoja usta, što sam morala i uraditi, a ovo mi je radio u jednoj prostoriji od crkve. Zatim, Predrag pita Vasilija: 'Hoćeš li je sada ili kasnije, kada bude naša', a Vasilije odgovara: 'Neću kasnije, bit će grijeh kada bude naša, ja hoću sada'. Tada me je vladika silovao. Nakon toga su me krstili”.

Vladika Kačavenda se od 1992. nije vraćao u Tuzlu, gdje je sjediše zvorničko-tuzlanske eparhije. Vladičanski dvor je izdao pod zakup. U pravoslavnoj crkvi u Tuzli bogosluženje obavlja samo ponekad, uglavnom kada su praznici.

Kačavenda se jedno vrijeme bio primirio, međutim, doživio je svojevrsno vaskrsnuće 2009. godine kada je najprije izabran na čelo Međureligijskog vijeća, što je predstavljalo prvorazredni skandal, a onda je i namjero ignorisao godišnjicu stradanja civila na Tuzlanskoj kapiji, kada su se na mjestu zločina pojavili predstavnici Islamske zajednice i Katoličke crkve dok predstavnika SPC-a nije bilo.
http://www.e-novine.com/files.php?file=photo/region/BiH/licnosti/kacavenda_vasilije/Vasilije_03_t_907074815.jpg
http://www.e-novine.com/srbija/srbija-licnosti/33219-avolji-vladika.html

Kada jedne Srpske novine pišu ovako o Članu Međureligijskog vijeca BIH i ratnom zločincu onda ne treba iz Federacije ni riječ

lovespoon
10-01-2010, 07:57 PM
Htjedoh napisati da je ovaj stvor pravi sotonin izrod ali vidim da je i sam autor članka našao pogodan izraz : đavolji vladika:blackeye:

Ali zanima me ko ga smjesti u ovo religijsko vijeće???

Nermin & Lejla
18-01-2010, 11:00 PM
Šta može nasmijati vladiku Kačavendu?

Negdje u maju prošle godine vladika Kačavenda je preuzeo dužnost predsjedavajućeg Međureligijskog vijeća Bosne i Hercegovine. Vijeće je formirano 1997. i okuplja sve religijske zajednice u Bosni i Hercegovini. Smanjenje predrasuda, međureligijska tolerancija, unapređenje odnosa crkava i vjerskih zajednica, samo su neki od zadataka Vijeća. Šta Kačavenda može da uradi na tom planu?

Odgovor potražite u video zapisu koji se ovih dana pojavio na youtube. Rijetko se u javnosti može vidjeti nasmješeno lice vladike Kačavende. Osmjeh današnjeg predsjednika Međureligijskog vijeća BiH uhvaćen je u trenutku kad mu 12. jula 1995. Milenko Živanović, komandant Drinskog Korpusa, referiše o poravnatom minaretu džamije.



Vasilije Kačavenda - 12 Juli 1995 - Slava i slavlje nakon pada Srebrenice

d4hzoMGra40

Killer Copy
01-02-2010, 03:15 AM
Novi detalji o životu Vasilija Kačavende: Vladika u seks aferi

Najnovije fotografije vladike zvorničko-tuzlanskog Vasilija Kačavende snimljene u njegovom raskošnom dvoru u Bijeljini, na kojima je u društvu rođaka Dejana Nestorovića, stripera iz Novog Sada, naišle su na osudu javnosti

Prema rečima sagovornika Pressa, ove fotografije, koje je Press objavio u subotu, najbolje govore o pravoj slici vladike Vasilija.

Profesor Filozofskog fakulteta u Banjaluci Miodrag Živanović kaže za Press da tvrdi da luksuz vladičanskog dvora u Bijeljini nije ni jedini ni najveći greh vladike Kačavende!

Skandal iz sela Zagoni

- Postoji dosta indikatora prema kojima su mnogi odigrali jednu jako nečasnu ulogu u vreme rata u Bosni, a jedan od učesnika vezanih za ta vremena upravo je i vladika Kačavenda. On je bio povezan sa mnogim aferama iz tog vremena, vezivan je za ratnu huškačku politiku i zloupotrebu položaja. Međutim, pored svega toga, postoje i još nečasnije stvari. Konkretno, mislim da bi morala da se istraži njegova uloga iz ratnih vremena u selu Zagoni pored Banjaluke. Ne znam da li znate da je isti vladika tražio da se svaki novodošli paroh u ovom selu odrekne svoje žene sedam dana kako bi ona došla kod njega! Zbog toga je u ovom kraju bilo i oružanih sukoba. Tako da priča o njegovom luksuznom životu, uz sve ovo, govori da on nema moralni dignitet - priča Živanović.

Predsednik Centra za humanu politiku u RS Momir Dejanović, koji živi na teritoriji Zvorničko-tuzlanske eparhije, upozorava da vladika Vasilije Kačavenda nije jedini predstavnik Crkve koji se odao „srebroljublju i raskoši".

- Značajan deo sveštenstva u ovoj eparhiji je komercijalizovao i gotovo potpuno privatizovao Srpsku pravoslavnu crkvu, otuđio je od Hrista, Jevanđelja, vernika i naroda, odao se srebroljublju i neprimerenoj raskoši. To sveštenstvo je postalo bezosećajno za probleme poniženih, opljačkanih, obespravljenih i beznadežnih građana. Cenovnici kojima se plaćaju krštenja, sahrane, osveštenja potpuno su neprimereni duhu Hristove crkve. Tako da primer vladike zvorničko-tuzlanskog nije jedini, on je samo ilustracija stanja i problema u kojim se nalazi SPC - priča Dejanović.


Patrijarh Irinej: Estetika, lepota, nije to bitno

Jedno od novinarskih pitanja koje je prošle nedelje upućeno njegovoj svetosti patrijarhu Irineju prilikom njegovog prvog susreta s medijima bilo je i kako gleda na kritike jednog dela javnosti da Crkva ne deli sudbinu naroda i da pojedine vladike žive veoma luksuzno.

- Tu ima novinarskih gledanja i rasuđivanja. Svakako se razlikuju u mnogo čemu, pa i u tome. Da. Neki bi hteli i želeli, ali ništa loše ne čine da svoju eparhiju unaprede... Danas je savremeno vreme, ljudi gledaju red i poredak. Estetika, neka lepota u svemu, nije to ništa bitno, je li - izjavio je patrijarh Irinej

Vladika Vasilije: Ne zanima me!

Vladika zvorničko-tuzlanski Vasilije Kačavenda odbio je razgovor za Press i nije želeo da odgovori na ove optužbe, niti da prokomentariše fotografije koje je na internetu postavio njegov rođak Dejan Nestorović.

- Uopšte me ne interesuje šta ko priča i to što pišete. Ne želim ništa da komentarišem! I sada ću da prekinem vezu - kratko je izjavio vladika Vasilije.

Niko od vladika SPC nije želeo da komentariše objavljivanje novih fotografija raskošnog zdanja vladike Kačavende. Međutim, rođak vladike Dejan Nestorović kaže da on „nema ništa da doda o svom dedi i prijatelju Vasiliju Kačavendi". Na pitanje Pressa da li je vladika ljut zbog fotografija, on kaže:

- Mi smo se čuli posle svega. I mogu samo da vam kažem da je zaključak tog našeg razgovora zapravo poruka raznim analitičarima da oni mogu da sude o našoj spoljašnosti, a Bog će da sudi o našoj unutrašnjosti - dodaje Nestorović.



press.rs

Killer Copy
14-03-2010, 01:16 AM
Da te Bog sačuva - Striper: Vladika mi dao milione

Nove slike i ispovest Dejana Nestorovića: Vladika je u „Hugo Bosu" meni kupovao odelo. Njegovi omiljeni parfemi su „dolče i gabana" i „armani" „Zlatni salon" vredi najmanje 300.000, ogledalo 20.000 evra!

Striper Dejan Nestorović, koji je šokirao javnost snimcima s vladikom zvorničko-tuzlanskim Kačavendom u njegovom raskošnom dvoru u Bijeljini, sada ekskluzivno za Press otkriva da mu je - „vladika poklonio 50.000 evra za master studije na privatnom fakultetu u Rimu"!

Nestorović iznosi pikantne detalje o svom odnosu sa vladikom, za kojeg tvrdi da mu je dugogodišnjim prijatelj i dalji rođak, koji mu poklanja parfeme i skupe poklone, i objašnjava čime je zaslužio toliku naklonost vladike.

- Moj najveći kapital je moje znanje, za koje je vladika obezbedio 50.000 evra. Ja nisam običan striper, već multimedijalni talenat. Fakultet u Rimu za koji sam dobio stipendiju je fakultet za medije, muziku i film. Novac je obezbeđen od donatora i prijatelja vladike. Cela suma biće uložena za moj život i studije u Rimu. Već 25. marta putujem - kaže Nestorović.

Dejane, ja nisam Rokfeler

On dalje otkriva i šta mu je vladika rekao pošto mu je dao pare.

- Rekao mi je: „Dejane, ja nisam Rokfeler, a to što sam ti obezbedio novac za tvoj projekat je od srca". Odgovorio sam mu da je uspešniji i srećniji čovek od Rokfelera - priča Nestorović.

Objavljivanje fotografija na kojima vladika Kačavenda šopinguje u ekskluzivnoj prodavnici „Bos" u centru Beograda noć pred sahranu pokojnog patrijarha Pavla izazvalo je negativne reakcije u javnosti. Nestorović otkriva da odelo nije gledao za sebe.



Vladika: Manite se toga!

Vladika Vasilije Kačavenda nije želeo da priča za Press o stipendiji vrednoj 50.000 evra, za koju Nestorović tvrdi da je dobio na poklon od njega. Na naše pitanje da li je istina da je dao novac za stipendiju za master studije u Rimu svom rođaku Dejanu Nestoroviću iz Novog Sada, vladika je ostao bez teksta, da bi, kada smo mu posle 20 sekundi ponovili isto pitanje, samo kratko rekao: „Manite se toga! Ma kakva stipendija!"

Pitali smo ga, zatim, da li je Nestorović zaista njegov rođak i otkud takvi odnosi s jednim striperom, što je izgleda iznerviralo vladiku zvorničko-tuzlanskog, pa je samo rekao: „Do viđenja!", i spustio slušalicu.

- Nije kupovao za sebe, već je gledao odelo za mene! Vladika jako voli dobre parfeme i uvek me obraduje nekim dobrim. Njegovi omiljeni parfemi su „dolče i gabana" i „armani". Tu imamo isti ukus. Iz Moskve, posle njegove posete ruskom patrijarhu Kirilu, dobio sam od njega srebrni krst sa raspećem, koji je moj čuvar i talisman - priča Nestorović.

Menadžerske sposobnosti

Specifičan odnos koji postoji između Vasilija Kačevende i Dejana Nestorovića, ne baš tipičan za unuka i dedu koji ga zatrpava skupim poklonima, novosadski striper objašnjava time da je vladika „savremen čovek". Bogatstvo i raskoš u kojem uživa vladika Kačavenda mnogi smatraju nespojivim sa njegovom crkvenom funkcijom. Na naše pitanje da li ga je pitao odakle mu toliko bogatstvo, on kaže da je vladika to zaradio zahvaljujući menadžerskim sposobnostima.

- Da je sreća da je cela naša država tako bogata kao mala Švajcarska i da imamo uspešne menadžere i organizatore kao što je moj prijatelj vladika Vasilije. Mislim da su menadžerske sposobnosti glavni razlog za to bogatstvo, kako ga nazivate! Vladika Vasilije je, pre svega, duhom bogat čovek. On je organizator kakvog većina ljudi nikada nije upoznala. Mislim da je menadžer broj jedan i da spada u grupu top deset menadžera u regionu po sposobnosti organizacije. On je neviđeni graditelj, da bi mu i Milutin Mrkonjić mogao pozavideti. Podigao je najviše crkava i manastira u celoj SPC. Kod njega uvek mora da ima svega. Kada smo jednom bili na nekom ručku u manastiru, on je pitao da li imaju određeno vino. A pošto nisu imali, vladika im je rekao: „Dabogda ga nikada nemali, 'ajde, snađite se". Disciplina i rad su ključ da biste imali sve - kaže on.

Nestorović dodaje da se objekti koje vladika gradi u Bijeljini finansiraju od kapitala onih koji pomažu crkvu, a ne od naroda. Poznato je da ima dobre veze sa Miloradom Dodikom, Vladimirom Trišićem, direktorom BN televizije, mnogim biznismenima i preduzetnicima. Kačavenda trenutno gradi bolnicu preko puta svog dvora, za kardio i opšte preglede, sa najsavremenijom opremom i laboratorijom, kao i rusku crkvu na ulazu u RS.


Održava kondiciju u teretani i đakuziju

Nestorović tvrdi da je vladika čovek koji voli umetnost, razume se u antikvitete i retke stvari. Proputovao je ceo svet, gde je nabavljao umetnine na kojima mogu da mu pozavide svetske galerije. U vladičanskom dvoru ima teretanu i đakuzi, a ceo prostor je pokriven kamerama.

- Retka dela poznatih svetskih slikara krase njegove odaje na dvoru i tako je nastalo to malo parče raja na Zemlji, a grčki umetnici koje sam imao i ja čast da upoznam radili su na pozlaćivanju njegovog stilskog nameštaja. Procenjuje se da „zlatni salon" vredi najmanje 300.000 evra a samo pozlaćeno ogledalo 20.000 evra! Neki komadi su iz Japana i Persije. Oduševio sam se kada mi je u posebnoj odaji pokazao mini-teretanu, koja je isključivo tu iz rekreativnih i medicinskih razloga, jer vladika tu jača svoje motoričke sposobnosti i vitalnost organizma, pri čemu mu je moje mišljenje jako važno, pošto sam završio DIF - tvrdi Nestorović.

- Zvonici će biti kupljeni od prodaje njegovog trosobnog stana u Bulevaru kralja Aleksandra, koji je dobio u nasledstvo - otkriva Nestorović

nerymann
20-03-2010, 09:45 PM
Nesto od ovdje iznesenog sam vec nalazio po medijima...
Citam sada i kontam, prvo mi srce raspara hrabrost onih zena koje sjede ispred crkve i brane i cuvaju ono malo dostojansva sto mozemo i sto su nam ostavili...

Zatim, razmisljam o sebi, ja zivim u drzavi, sredini gdje ovakvi monstrumi ne samo da se slobodno krecu nego i sepure i dijele pravdu i kritike..., a ja... sta sam ja uradio da to sprijecim... Nista osim lajanja...
Zatim, razmisljam o svima nama, prvenstveno nosiocima vlasti bez obzira koje ime nosili... Zar su dozvolili i to da jedan ovakav primjerak krvoloka jos uvijek egzistira u zajednici kojom oni vladaju... Pa nije moja obaveza da seciram taj tumor zvani vladika kacavenda... Ja nemam mogucnosti, nadleznosti, ovlasti, resursa... To je njihova obaveza i moraju nositi i to na dusi svi, bez obzira na kojem nivou vlasti nalazili se...

Killer Copy
17-04-2010, 11:45 PM
Ja vragolan i moj deda: Vladiko, čime te striper ucenjuje?

Dejan Nestorović nastavlja da iznosi kompromitujuće podatke o Kačavendi i kaže da je to na „obostranu korist". Poglavar SPC uporno ćuti, a detektiv Božidar Spasić tvrdi da je u pitanju klasična ucena

Striper Dejan Nestorović ponudio je Pressu nedelje nove, ekskluzivne detalje o svom odnosu sa vladikom zvorničko-tuzlanskim Kačavendom. Pohvalio se da je nedavno, pored ostalog, o Kačavendinom trošku boravio u mondenskom letovalištu Kapri! Press je odlučio da objavi i tu priču, ali i da istraži pozadinu njihovih relacija i utvrdi da li i čime striper ucenjuje visokog poglavara SPC.

U najmanju ruku je čudno što se Nestorović javno hvali prisnim odnosom sa Kačavendom i novčanim i drugim poklonima kojima ga ovaj obasipa (pogledaj okvir). Još je čudnije što vladika ćutke gleda kako striper daje kompromitujuće izjave i fotografije. Šta se iza svega toga krije i čime on to „reketira" vladiku? Nestorović tvrdi da on njega niti ucenjuje, niti iskorišćava.

„Kompromitovao sam ga"

- Apsolutno ne ucenjujem vladiku! Imam mnogo dokaza za to i za sve što sam rekao mogu da idem na poligraf! On je čovek koji meni želi da pomogne. Malo ko zna da je on veliki dobrotvor i pomaže mnogima, pogotovo porodicama i deci stradalim u ratu. A u meni je možda prepoznao sve svoje neostvarene želje ka umetnosti, koje on ne može da realizuje u ovom životu. I zato sam mu zahvalan do groba. A često i on sam govori: „Ovo što sam ti ja sve dao, ni mama ni tata to do sada nisu dali odjednom" - kaže Nestorović za Press.

Iznošenje detalja o raskošnom životu vladike i njihovom odnosu mnogi su ocenili kao neuobičajen za unuka i dedu (Nestorović tvrdi da mu je Vasilije dalji rođak). Zato smo Dejana pitali zar ne misli da ga time kompromituje, kao i da li se iza svega krije njegova korist.

Sve što sam ispričao o vladici je na obostranu korist. On je ponosan na mene. Privatno je zadovoljan i srce mu je puno jer je neko prvi put u životu rekao istinu o njemu. Sa jedne strane, jesam ga kompromitovao, ali sa druge strane sam ga predstavio kao uspešnog i moćnog čoveka koji hoće da pomogne. Vladika je u dubini duše zahvalan na mojoj iskrenosti, ali je samo problem što istinu iznosi striper. Ne komentariše moje navode, a to nemojte ni očekivati od njega jer se ponaša u skladu sa kanonima crkve - priča Nestorović.

On priznaje da sve to radi zarad publiciteta i „iz inata", ali i kako bi pokazao da i u Srpskoj pravoslavnoj crkvi postoje ljudi koji nisu „ljugavci i licemeri". Nestorović dodaje da potiče iz dobro situirane i moćne porodice koja se bavi privatnim biznisom i da mu novca nikada nije nedostajalo, pa tako nema nijedan motiv da finansijski iskorišćava vladiku.

- Zahvalan sam vladici Kačavendi, mom velikom prijatelju i humanisti, čoveku sa izrazitim osećajem za umetnost i neviđenim ukusom za lepo. On je prepoznao moj talenat. Vladika Vasilije je moj ponos, sigurnost, a ne samo dobročinitelj. On je toliko moćan da taj novac koji mi je dao za njega ne predstavlja mnogo - tvrdi Nestorović.

Press je više puta pokušao da dobije komentar od vladike, ali on uporno odbija razgovor. Kada samo objavili da je striperu poklonio 50.000 evra za master studije u Rimu, Kačavenda je izjavio: „Manite se toga, ma kakva stipendija" i prekinuo vezu. On ni juče nije hteo da priča o Nestoroviću, a ni da odgovori na naše pitanje da li ga striper ucenjuje.

Ne sme da prijavi policiji

S druge strane, vlasnik detektivske agencije SIA Božidar Spasić zaključuje da je reč o klasičnom primeru ucene. On smatra da je striper došao do nečega „jako korisnog" za njega i da zahvaljujući tome može celog života da ucenjuje vladiku i da lepo živi od toga.

- Čitajući Press, pratio sam ovaj specifičan slučaj iz kojeg se vidi odnos između vladike i te osobe. Saopštavanje da je neko nekome dao novac da bi mu nešto učinio, kao što je ovde 50.000 evra, navodi na zaključak da su tako plaćene neke informacije koje ne treba da izađu u javnost. Vladika, po svemu sudeći, nema načina da to spreči, a neće da prijavi policiji, koja bi mogla snimcima ili transkriptima njihovih razgovora da ustanovi o čemu je tu reč. Odnos koji ovaj sveštenik ima sa tim striperom je sasvim nelogičan i sa aspekta bezbednjaka predstavlja klasičan primer ucene za neke informacije, podatke, fotografije, možda nečega iz njihovog ličnog odnosa, a možda je reč o nekom događaju iz mladosti. Ima hiljadu stvari do kojih je striper mogao da dođe i to sada koristi, a vladika plaća - tvrdi Spasić za Press.

On dodaje da se ovde ne radi o dobroj volji vladike, jer je 50.000 evra, umesto Nestoroviću, mogao da da na pet mesta, pa bi petoro njih moglo da studira.

- Setite se vladike Pahomija. A slučaj „Kačavenda" se pojavio u momentu kada su i u svetu izbile afere u crkvi. Poznato je da su nemačke obaveštajne službe otkrile na desetine slučajeva u kojima su njihovi sveštenici plaćali ucenjivačima da ne bi objavili kompromitujuće podatke i crkva to praktično i podržava. Bolje da plate nego da afera izađe u javnost. Mislim da je i ovde reč o tome. Vladika, koji je ucenjen u ovom slučaju, pristaje na to jer ništa ne komentariše. Vladika ništa loše neće ni reći o Nestoroviću jer zna da ovaj ima nešto loše po njega. Ovaj, sa druge strane, priča sve najbolje o njemu, a kako i ne bi, kad mu ovaj plaća. A da mu ne plaća, videli bismo šta bi bilo. Vladika nema hrabrosti da sve preseče. Striper i dalje u javnosti egzibicioniše informacijama, pa je zaključak da je reč o klasičnoj uceni - objašnjava Spasić.

GRAZIE KAČAVENDA... Luksuzan stan u Rimu i odmor na Kapriju!

Striper Dejan Nestorović sada otkriva da je nedavno o trošku vladike Kačavende posetio Italiju, iznajmio luksuzno opremljeni stan u Rimu i proveo odmor na ostrvu Kapri!

On je na svoj „Fejsbuk" profil postavio fotografije koje su snimljene tokom uskršnjih praznika u čuvenom filmskom i mondenskom letovalištu Kapri, pod naslovom „Grazie Kačavenda" (Hvala, Kačavenda). Tamo jedno noćenje košta od nekoliko stotina do nekoliko hiljada evra! A sve o trošku vladike.

Koliko je Kačavenda moćan, navodi Nestorović, govori i to da je preko njega pokušao da uđe u rijaliti-šou „Farma". On sada otkriva da je 50.000 evra, koje mu je dao vladika u prvom momentu, bilo namenjeno njegovom ulasku na „Farmu". Ali pošto su pregovori sa producentom propali, on je fotografije iz vladičanskog dvora „Srpski Versaj: moj deda, kandidat za patrijarha" objavio na „Fejsbuku" zarad većeg publiciteta. Kada ga je vladika, iznenađen ovim potezom, pitao da li može nekako da mu pomogne kako ne bi radio takve stvari, Nestorović mu je tražio da interveniše oko njegovog ulaska na „Farmu".

- Rekao sam mu da zove Milorada Dodika. Moj ulazak na „Farmu" podržali su i Aleksandar Vučić, Slavica Đukić-Dejanović, a i Nenad Čanak, koji je još u septembru zvao čelne ljude Pinka. Ali glavni producent Baki nije popustio jer bih, kako mi je rekao, ja tamo bio veća zvezda od svih. Onda mi je vladika ponudio novac da „pogura" moj ulazak, ali sam ja odlučio da novac iskoristim za školovanje - objašnjava Nestorović.