+ Reply to Thread
Stranica 1 od 2 12 PosljednjePosljednje
Prikaz rezultata 1 do 10 od 17

Diskusija: Priprema automobila za zimu

  1. #1
    Evolution Time emirmosnik's Avatar
    Pridružen/a
    08 Feb 2006
    Lokacija
    Tuzla
    Godina
    29
    Poruke
    252
    Rep Power
    9

    Standardno Priprema automobila za zimu

    Priprema automobila za zimu (sve na jednom mjestu)

    1. Sistem za hlađenje motora
    Prvo što bi trebali uraditi kod pripreme automobila je da stavite permant ili antifriz u sistem za hlađenje motora, jedno ili drugo, nije ih preporučljivo mješati antifriz ako stavite u sistem, gledajte da bude do –25 ili veče hladnoče, mada na našim prostorima sumnjam da će Vam jači trebati. Ovo bi bilo poželjno uraditi iako ne mislite automobil voziti zimi, jel voda u sistemu bi nakon što se zaledi mogla dovesti do pucanja bloka motora ili nekog drugog manjeg oštečenja. Znači ako je u sistemu od ljeta ostala voda, obavezno to promjeniti. Ljeti voda i može poslužiti, mada je i tada bolje neko prikladnije sredstvo jer voda ima osobinu isparavanja. Plus, antifriz ima u sebi neke sastojke da spriječi hrđanje motora, a također ima svojstvo da pomogne motoru da što prije postigne radnu temperaturu, da bolje odvodi toplinu ljeti, podmazivanje pumpe i slično. ?*to se tiče proizvođača antifriza, on za njegovu osnovnu funkciju i nije najbitniji, jer danas su svi dobri i napravljeni da ne lede do odredjene temperature. Ali ako imate neki noviji automobil preporučljivo je uzeti proizvod od nekog poznatijeg proizvođača kao recimo Castrol ili Valvoline. Stvar je u tome da one jeftinije “no name” tekučine mogu biti malo agresivnije, što može dovesti do izjedanja raznih crijeva u sistemu, postepenog uništavanja hladnjaka i sl. Proizvođači automobila preporučuju da se antifriz u sistemu mjenja svake dvije godine, pa i ako imate neki stari poželjno ga je promjeniti.

    2. Akumulator
    Akumulator je prvi zadužen za pokretanje automobila, tada se najviše i troši, u vožnji kad automobil radi automatski se puni, naravno ako vam je ispravan alternator. Ako s njim imate problema, bolje ga sredite prije zime. Isto vrijedi i za akumulator, ako je neka od čelija “zaspala” i nece da se probudi, zamjenite ga prije zime. Jer zimi potpuno ispravan automulator izgubi oko 50% snage koju ima ljeti, ako Vam je neispravan, imate velike sanse da ne možete jedno jutro upaliti automobil. Ako je ispravan akumulator, provjerite nivo destilovane vode u akumulatoru, ako on to dozvoljava. Neki akumulatori imaju blokirane “šarafe” pa to je to nemoguče uraditi, a ako imate takav a ispravan, to je jedna “briga” kod pripreme manje. Kod punjenja akumulator se grije pa destilovana voda može ispariti, a ona između ostalog služi za hlađenje čelija akumulatora. Ako je nivo destilovane mali, vrhovi čelija ostanu bez hlađenja pa tako mogu ubrzo otkazati, što bi značilo neispravan akumulator.

    3. Ulje u motoru
    Pred zimu bilo bi poželjno promjeniti ulje i filtere, a najbolje je naravno staviti ulje koje preporučuje proizvođač automobila. Mada ako automobilski motor je dovoljno moderan i to dozvoljava, poželjno je staviti što rjeđe ulje. Zimi se motor automobila najviše troši i najviše je opterećen i to onih prvih par minuta dok podmazivanje počne. Rjeđe ulje će omogućiti brži početak podmazivanja, što je u takvim uslovima velika prednost. Zbog bolje kvalitete uzeti ulje nekog poznatog proizvođača.

    4. Zimske gume
    Preporučljivo je preko zime na automobilu imati gume sa oznakom M + S (Mud Snow – u prevodu blato snijeg). Zimskih guma ima raznih, od poznatih proizvođača pa do manje poznatih. Tako je i sa kvalitetom, kod zimskih guma vrijedi ona koliko para toliko muzike. No večini će Sava Eskimo S3 biti dovoljna, te gume su jeftine za naše uslove a dobro su se pokazale u nekim testovima. Ukoliko imate na automobilu alu felge i to velike (16 ili veće), bolje ih je zimi zamjeniti čelicnim i tanjim gumama (ako to podnosi automobil). Jedan od najvećih raloga je u cijeni, jel veća a samim tim i šira guma je mnogo skuplja. A i po kiši i po snijegu tanje gume su se pokazale kao bolje, o tome dobro svjedoči i WRC prvenstvo gdje se na recimo u ?*vedskoj gdje su etape po snijegu vozi na gumama širine 155. No, tamo su gume sa spajkovima (ekserima), koje su kod nas zabranjene zakonom. One osim po snijegu pomazu (i jedine su) s kojim se sa automobilom može upravljati koliko toliko i po ledu. Ali ovdje su proglašene kao “opasne”, a možda i največi razlog njihove zabrane leži u cinjenici da mnogo troše asvalt kad je suho. Da imamo i to odobreno, ko zna kako li bi nam tek tada ceste izgledale. U slučaju da posebne gume koristite za zimu a posebne za ljeto, ljetne gume prije skladištenja možete zaštiti mazanjem nekim sredstvom za gume. Ako nemate posebnu opremu za skladištenje guma u vidu raznih “stalaka”, gume je najbolje skladištiti bočno i naslagati ih jednu na drugu. Ne stavljati ih u “prirodni” položaj kako stoje na automobilu, jer bi mogle dobiti male deformacije od dugog stajanja.

    5. Ostalo
    Ono gore navedeno bi bila neka osnova koja se treba uraditi da bi automobil bio koliko-toliko spreman za zimu. Ako svječica ili grijač ne radi, bolje ih je što prije promjeniti. Još nebi bilo loše i obratiti pažnju na detalje kao radi li Vam grijanje (da ne otkrijete da ne radi tek na –5), brisači (metlice promjeniti po potrebi) kao i nasuti tekučinu za pranje stakala koja ne ledi, ako nemate grijanje prskalica za pranje stakala (to moderniji automobili imaju u opremi, čak imaju i zadnje serije Golfa 3 to serijski) onda nebi bilo loše staviti neku gumenu kapicu preko prskalice, koja bi se skinula nakon kretanja automobila. Provjerite rade li Vam i grijači zadnjeg stakla i ima li koja nit da ne radi, ako neka nit ne radi to možete sanirati tako što ćete oštečene žice spojiti tečnim metalom ili grafitnom olovkom (prvi sistem je bolji i trajniji). Ako imate stariji automobil, sve kedere na vratima premažite nečim da ne lede i ne “sljepe se”, najednostavnije je glicerinom a može i permant poslužiti (masan je dovoljno za to da se ne skine jednostavno a ne ledi). Odleđivače brava obavezno nabavite, a brave na svim vratima bi mogli i prije nego što zaledi malo počastiti po kojim laganim “zaljevanjem”. U automobilu kao što zakon zahtjeva, dobro je imati lance, a pored njih možda i kakav tzv. ašov, nikad se ne zna kad Vam može zatrebati a mogu se naći jeftino. U autu je još dobro imati i kakve tople rukavice, po koju mekanu ćetkicu za skidanje snijega sa automobila a i mala strugalica za led može dobro doći (po mogučnosti sa gumenim vrhom, da ne grebe previše). Nekada da ne ledi ako je suho, dobro je staviti karton ili stiropor preko stakla, tako će Vas ujtro automobil dočekati bez leda…


    ZASTITA SVIH DIJELOVA OD GUME
    Radi se o zaštitnom sredstvu glicerinu namenjenom svim delovima od gume. Glicerin blagotvorno deluje na gumu, povećava njenu elastičnost i produžava njen vek. Preporučljivo je da glicerinom premažete (u toku prirema za zimu) sve gumene delove na vašem autu. Počevši od svih zaptivnih guma na vratima i gepeku, preko pneumatika, pa sve do metlica brisača stakala. Ovim ste se obezbedili od nemogućnosti otvaranja vrata kada "stegne" mraz. Takođe, možete blago namočiti krpu u glicerin, te premazati kluč kojom otvarate bravu vrata. Zatim par puta ubacite ključ u bravu i okrenite par puta. Ovim vam se 100% neće zalediti brava tokom hladnih zimskih noći. Pored navedenog, slobodno možete pomešati glicerin i tečnost za pranje vetrobrana (ukoliko ne pazarite neku od posebnih tekućina), razmera je 1/3.

    Ukoliko imate sta dodati............

  2. #2
    edu
    Gost

    Standardno

    Od kad tecnost u akumulatoru sluzi za hladjenje istog?Iz kog si udzbenika to procitao?Bem ti udzbenik.

  3. #3
    Registered User 8mls's Avatar
    Pridružen/a
    04 Nov 2004
    Lokacija
    blizu
    Poruke
    3,133
    Rep Power
    13

    Standardno

    Permant/antifriz treba imati i ljeti, voda prokuha na 100 stepeni, bilo koji antifriz ima vec takcu kljucanja...., akumlator ionako treba promijeniti svake 3 godine, a moze se i provjeriti besplatno u svakom servisu koji ima uredjaj za mjerenje, a za pranje stakla ne mijesati glicerin, nego uzmete tekucinu za pranje stakla i pola pola sa destilovanom vodom(obicna sadrzi kamenac koji s vremenom moze zacepiti brizgaljke).

    It's not what I want. It's what's fair...

  4. #4
    Evolution Time emirmosnik's Avatar
    Pridružen/a
    08 Feb 2006
    Lokacija
    Tuzla
    Godina
    29
    Poruke
    252
    Rep Power
    9

    Standardno

    Citat Prvi postavio edu
    Od kad tecnost u akumulatoru sluzi za hladjenje istog?Iz kog si udzbenika to procitao?Bem ti udzbenik.
    Ako ne vidis, pise da voda u akumulatoru "izmedju ostalog" sluzi i za hladjenje.
    Bukvo!

    I ako nemas sta pametno dodat' nemoj se ni javljat'.

  5. #5
    edu
    Gost

    Standardno

    Aj,majko ja studenta!Jesi li cuo nekad za elektrolit?Svijetle nam buducnosti sa ovakvim strucnjacima koji informacije kupe iz Expresa.

  6. #6
    Evolution Time emirmosnik's Avatar
    Pridružen/a
    08 Feb 2006
    Lokacija
    Tuzla
    Godina
    29
    Poruke
    252
    Rep Power
    9

    Standardno

    Da, cuo sam za elektrolit, ali nije ovdje rijec o prosipanju pojmova nego je bit da se objasne na sto prihvatljiviji nacin neke stvari.
    Naravno da je u akumulatoru elektrolit, ali kada u celiji nedostaje istog onda se dospe destilovana voda koja se tokom punjenja pretvara u elektrolit.

    A da ne bude dileme u vezi hladjenja......procitaj ponovo recenicu.
    Misli se na hladjenje prilikom punjenja akumulatora jer tada se on grije i elektrolit kljuca, a samim tim' ukoliko pojedine celije nisu dovoljno popunjene tecnoscu moguce je da u njima izgore olovne plate, a samim tim i separatori tako da celije gube funkciju akumuliranja (svaka celija -2V a to zimi puno znaci)
    Jel ti sad srce na mjestu?

    P.S. Vecina texta je copy/paste iz moje skupljene arhive tako da su moguce manje greske koje su mi promakle, medjutim nece svijet propast' zbog toga.

    Bitna je srž.

  7. #7
    edu
    Gost

    Standardno

    Tako brate!Sitne prvokacije bolje razviju diskusiju.Zivio.

  8. #8
    dejoxxx
    Gost

    Standardno jooooooooj

    Citat Prvi postavio edu
    Od kad tecnost u akumulatoru sluzi za hladjenje istog?Iz kog si udzbenika to procitao?Bem ti udzbenik.
    jooj kako ovi ljudi jedva docekaju da nekog *ebu u mozak...co'ek je fino reko destilovana voda u akumulatoru,a to nije tecnost iz akumulatora...tecnost iz akumulatora koja puni njegove celije je kiselina,kad rikne akumulator ta kiselina smrdi gore od kuhanih jaja,a destilovana voda sluzi prvenstveno za razrijeđivanje te kiseline i za hlađenje celija...pa ako si tako nadrkan pa moras nekog zajebavat,predlazem da se konsultujes sa "udžbenicima"... pozzz...a tebe bih pasa samo ispravio za jedno:
    -taj glicerin,kazes da premazes kljuc s njim,to nije nimalo pametno ako ti auto ima kodirani kljuc,jer ti se onda mogu desiti puno gore stvari od leđenja brave,npr.to da mozes citav dan paliti auto a da nikako ne upali pored svih priprema za zimu,a u jos gorem slucaju ti se moze desiti da ti se kod kljuc ponisti,i da moras mijenjat elektronski procesor na bosch bravi koji kosta 500€,to se meni desilo na Alfi 156,samo u drugim okolnostima,a na golfu mi se znalo desit da mi kljuc ispadne ili da ga dohvatim masnim rukama,pa da nemoze upaliti....

  9. #9
    Evolution Time emirmosnik's Avatar
    Pridružen/a
    08 Feb 2006
    Lokacija
    Tuzla
    Godina
    29
    Poruke
    252
    Rep Power
    9

    Standardno

    OK, eto onda jos jedne korisne informacije...glicerin onda vazi samo za za nekodirane kljuceve.

  10. #10
    AggressoR
    Gost

    Standardno

    Citat Prvi postavio dejoxxx
    -taj glicerin,kazes da premazes kljuc s njim,to nije nimalo pametno ako ti auto ima kodirani kljuc,jer ti se onda mogu desiti puno gore stvari od leđenja brave,npr.to da mozes citav dan paliti auto a da nikako ne upali pored svih priprema za zimu,a u jos gorem slucaju ti se moze desiti da ti se kod kljuc ponisti,i da moras mijenjat elektronski procesor na bosch bravi koji kosta 500€,.

    glicer nece ponistit kodirani kljuc, je ne mazes cip koji se nalazi u kljucu nego samo metalni dio (jedino da ubacis citav kljuc u glicerin).
    po ovom sto si naveo , skaka tekucina kojom namazes kljuc ponistit ce njegov code (onda pola svijeta bi redovno imalo problem s kodovima prvi JA , i ne bi koristili nikakve tekucine)

    i ako uspijes nekako unistiti kod kljuca , moguce je ponovo programirati kljuc ako imas code ECU ili master key.
    a code se moze ponistiti na nekim kolima skidanjem klema s akumulatora , pa ostavljanjem ECU bez napona odreden perio, ili unistavanjem cipa u knjucu.

+ Reply to Thread

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Pravila postavljanja poruka

  • ne možete postavljati nove teme
  • ne možete postavljati odgovore
  • ne možete postavljati priloge
  • ne možete urediti svoje poruke